0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

12. 9. 2012

Kaiju daisenso (1965)


Gojira a Rodan se musejí znovu utkat s nebezpečným King Ghidorahem, aby ochránili vyspělou mimozemskou civilizaci…
V roce 1960 je vyslán raketoplán s japonsko-americkou posádkou (astronauti Glenn a Fuji) na nově objevenou planetu X, která se dosud skrývala ve stínu Jupitera na průzkumnou misi. Po příletu posádka zjistí, že je planeta obydlená mimozemskou rasou (X-ani), kteří se schovávají v podzemí, protože jejich planetu terorizuje trojhlavá příšera, kterou nazvali Monster Zero. Astronauti v ní poznají obávaného King Ghidoraha, který byl nedávno vypuzen ze Země. X-ani nabídnou lidské rase spolupráci – nabízí lék proti rakovině za to, že si mohou „vypůjčit“ Gojiru a Rodana, kteří by je zbavili nebezpečného protivníka. Nadšená japonská vláda souhlasí, ale netuší, že vůdce mimozemšťanů má s monstry úplně jiné plány…



Český název: Godzilla - Útok z neznáma
Režie: Ishiro Honda
Rok výroby: 1965
Délka: 93. min
Země: Japonsko
Alternativní název: Godzilla Vs. Monster Zero

Hrají:
Nick Adams …………………..(Astronaut Glenn Amer)
Akira Takarada ………………..(Astronaut K. Fuji)
Jun Tazaki ……………………..(Dr. Sakurai)
Keiko Sawai ……………………(Haruno Fuji)
Kumi Mizuno              ………………….(Namikawa)
…a další



Pro šesté pokračování se režisér Ishiro Honda rozhodl spolupracovat s americkými kolegy, kteří měli dopomoci Japoncům vylepšit již „zastaralé“ triky a povznést tuto „Gojira sérii“ na lepší úroveň. No záleží na úhlu pohledu, ale já si myslím, že mělo zůstat raději všechno při starém i vzhledem k tomu jakým směrem se následující pokračování začali ubírat. Po trikové stránce se sice dostavilo mírné zlepšení (hlavně tedy po té vizuální), ale naštěstí ani tentokrát nechyběli různé modely vojenské i jiné techniky, ani papundeklové baráčky a mosty. Zábava se tak mohla rozběhnout naplno, i když tentokrát v dosti odlišném hávu. Mimozemská zápletka mi totiž není zrovna dvakrát pochuti, ale vzhledem k dalším dílům jsem si musel začít zvykat. Navíc jak se později ukázalo, tak se tento snímek stal dokonce inspirací pro Burtonův ''Mars útočí''.

Již v minulém díle mi přišlo, že z mé oblíbené monster série začali tvůrci dělat jakousi variaci na komedii a ani tady s tím nepřestali. Především pak moje oblíbená Gojira již vůbec nepůsobila zlověstným dojmem (tak jako tomu bylo v prvních dvou dílech), ale spíše se tu chovala jak cvičená opička. Někoho to možná rozesměje, ale já se popravdě moc nebavil. Japonci jsou však na podobné blbosti přímo vysazení a tak se hororová podstata začala díl od dílu pomalu vytrácet stále víc a víc. Naštěstí to tvůrci celé zachránili povedeným závěrem, který probíhal pěkně postaru. 

Trošku mne však mrzela absence mé oblíbené Mosury, pro kterou se však tentokrát nenašlo místo ve scénáři. Gojiru i Rodana mám rád a jejich souboj s trojhlavým Ghidorahem patřil k tomu nejlepšímu, ale popravdě se mi nejvíc líbilo jejich pustošení. Ještě jsem si jaksi nezvyknul, že z nich udělal Honda zachránce vesmíru. Tvůrce bych však chtěl rovněž pochválit za ztvárnění mimozemské základny, tedy především použitých triků, které si mi velice líbili. S hereckými výkony jsem však už tak spokojený nebyl. Nechci sice tvrdit, že hráli špatně, ale nešlo si u některých jedinců nevšimnout přehrávání. A to jsem musel přežvýkat, že hold i mimozemšťani jsou žlutí a šikmoocí. 

Kaiju daisenso tak ve finále moc slavně nedopadl. Přestože do něj bylo vkládáno velké očekávání (a to nejen z mé strany), tak jsem byl spokojený jen tak napůl. Chtělo by to ubrat pro mne nepříliš vydařeného japonského humoru a dát do toho víc akce. Každopádně se už těším, co bude následovat příště. 


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat