0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

10. 9. 2012

Shrine, The (2010)


Uprostřed polského venkova můžeme narazit na podivnou mlhu. Kdo do ní vstoupí, ten…
Ambiciózní mladá novinářka Carmen se snaží za každou cenu získat nějakou senzaci, která by mohla nastartovat její kariéru. Společně se svou kolegyní Sárou se začnou zajímat o případ pohřešovaného Američana, který zmizel na polském venkově poblíž vesničky Alvaina. Policii tento případ moc nezajímá, ale ony jsou rozhodnuté celé věci přijít na kloub. V této oblasti totiž nejde o první zmizení náhodného turisty. Carmen se podaří přemluvit svého bývalého přítele Marcuse a všichni tři se vydají na cestu do neznáma. V Polsku se však nesetkají s příliš vřelým přivítáním vesničanů, kteří je nepřátelsky vyhazují pryč. Více je však zaujme podivná mlha, která se vznáší nad nedalekým lesem. Rozhodnou se to prozkoumat aniž by tušili, že se v ní skrývá cosi zlověstného…



Režie: Jon Knautz
Rok výroby: 2010
Délka: 85. min
Země: Kanada

Hrají:
Aaron Ashmore ………………….(Marcus)
Cindy Sampson …………………..(Carmen)
Meghan Heffern……………………(Sara)
Trevor Matthews …………………...(Henryk)
Vieslav Krystyan ……………………(Arkadiusz)
…a další



Před sledováním toho filmu jsem si přečetl několik varovných komentářů, ale ty byli dost zcestné. Filmů s „náboženskou“ tématikou či „vymýtání ďábla“ mám doma spoustu, ale většinou musím na ně mít náladu. Jako nevěřícímu mi tohle téma moc blízké není a tak leží až na spodu mé filmotéky. Čas od času ovšem udělám výjimku a pak se nestačím divit, proč že jsem to tak dlouho odkládal. The Shrine je přesně ten případ. Ačkoliv snímek nedisponoval žádným převratným rozpočtem, tak se tvůrcům podařilo natočit slušný atmosférický film, u kterého jsem se já teda rozhodně nenudil. Navíc se to odehrává v dosti pobožném Polsku, takže Kanaďani získali bodík navíc. Až na slabší herecké výkony tomu nemám mnoho co vytknout.

Je sice pravda, že začátek má docela pomalý rozjezd, ale jakmile se přesuneme do Alvainy (což mimochodem netrvá moc dlouho), nastává výrazné zlepšení. Ze začátku jsem si říkal, že zřejmě půjde o další buranský horor namixovaný s nějakými satanskými rituály, kde banda vidláků chytá a následně obětuje cizince, ale ona to nebyla zas až tak pravda. Již ve chvíli kdy pronikneme do hustého mlžného oparu a pohlédneme, co se skrývá uprostřed, je všem jasné, že se film bude ubírat zcela jiným a mnohem zajímavějším směrem. Jediné co mne trochu víc štvalo, byla absence většího množství krve. 

Ta však přichází s „lahodným“ obřadem, u kterého jsem chrochtal blahem. Pravda viděl jsem už hodně variací na „vymítání“, ale tahle byla více než působivá. Sice se to neobešlo bez těch pobožných keců, ale tak co už. V těchhle chvílích si mne tvůrci získali na svou stranu už úplně a to jsem ještě netušil, co skrývá samotný závěr. Finální jízda byla přesně podle mého gusta. Navíc celá druhá polovina měla velmi dobře propracovanou atmosféru. Je sice pravda, že žádné pořádné lekačky tu neuvidíme a některé pasáže jsou dost čitelné, ale nad tím jsem mávnul rukou. 


Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat