0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

21. 11. 2021

Wrong Turn (2021)

Reboot staré klasiky, aneb nová a dosti odlišná tvůrčí myšlenka a provedení…


Scott Shaw přijíždí do malého městečka ve Virginii, aby zde pátral po své dceři Jennifer. Ta před šesti týdny vyrazila společně s pěti přáteli na dobrodružný výlet a jejich cílem byla Apalačská stezka. Vždy se mu po pár dnech ozvala, ale brzy po příjezdu do tohoto zapadákova se odmlčela. Tamní s ním nechtějí moc spolupracovat a vypadá to, jako by před ním něco tajili. Jakoby sami měli z něčeho strach. Scott je však neoblomný a zjišťuje, že v tamních lesích, žije stará komunita lidí „The Foundation“, která se již více jak sto let straní ostatních, uznává svá vlastní pravidla a místní či turisté, kteří sešli z vyznačené cesty, se z hor již nikdy nevrátili. Jejich teritorium je totiž plné smrtících pastí, ale ani to Scotta neodradí, aby se vydal vypátrat osud své dcery…



Režie: Mike P. Nelson

Rok výroby: 2021

Délka: 109 min

Země: USA / Německo

 

Hrají:

Charlotte Vega...(Jennifer Shaw)

Adain Bradley...(Darius Clemons)

Bill Sage...(Venable)

Daisy Head...(Edith)

Matthew Modine...(Scott Shaw)

Emma Dumont...(Milla)

...a další


Když se řekne Wrong Turn, většina lidí si samozřejmě hned vybaví dnes již profláknutou sérii o zdegenerovaných kanibalských buranech s Three Fingerem v čele. A i já sám jsem si myslel, že jde o další pokračování, zvláště když se scénáře chopil sám Alan B. McElroy. Šlo však především o chytrý tvůrčí tah, protože tento film má jen stejný název, ovšem jeho příběh se vydal úplně jinou cestou a s původním Pachem krve nemá společného vůbec nic. Tento reboot byl přijat vcelku kladně, což je na jednu stranu dobře, nicméně já přece jenom čekal poněkud odlišnější podívanou, než mi bylo dopřáno. Těm co se líbil takový Slunovrat, budou však nejspíš spokojení.

 

I zde máme podivnou komunitu lidí, kteří mají zvláštní zvyky a rituály – jenž se těm z „normálního světa“ moc zamlouvat nebudou. Na jejich obranu je však potřeba říci, že nezvaní hosté byli několikrát varováni a les plný varovných či smrtících pastí je toho důkazem. A je úplně jedno, jestli se do ní chytí zvěř či nezvaný vetřelec. Alespoň tedy pro lidi z Nadace. Psychologická stránka příběhu byla sice zajímavá, ale první polovina filmu se na můj vkus dost vlekla. Postavy mi zrovna dvakrát sympatické nebyly, ale herci podali jakžtakž slušné výkony, to je potřeba říci na jejich obranu.

 

Můj zájem vzrostl ve chvíli, kdy padla první past a počet obětí začal narůstat. Speciální efekty ušli, objevilo se i nějaké to gore, ale kdo očekává pořádnou porci brutality, ten nakonec odejde zklamán. Tento film byl totiž ve svém finálním výsledku o něčem jiném. Nešlo jen o další tuctový buranský slasher, nebo xté pokračování již tolikrát viděného. Řada emočních zvratů a několik překvapivých obratů v ději, mi rovněž zvedlo náladu, jen s tím závěrem jsem měl poněkud problém. Z logického hlediska mi to nepřišlo zrovna košer, ale tak to jen můj problém.

 

Wrong Turn tak sice nenaplnil má očekávání, ale líbila se mi ona myšlenka přijít s něčím novým. Jen škoda, že tu bylo několik pasáží, které se mi zrovna moc nelíbily, místy se to vleklo a rozhodně bych ještě přitvrdil. I tak si to však zaslouží lehce nadprůměrné ohodnocení.


Hodnocení:

60%

 

Žádné komentáře:

Okomentovat