0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

14. 11. 2021

Animales Humanos (2021)

Nechat utratit psa fanatickým sousedům, se prostě nevyplácí!

Roy společně se svou manželkou Fabiolou a malou dcerkou Teresou žijí celkem spokojeným životem, nepočítáme-li občasné menší konflikty se svými sousedy Chavou a Anahi. Ti totiž děti nemají, ale za to jim společnost dělá jejich pes. Ten vysloveně děsí Teresu a vše vyvrcholí jednoho dne tím, že malé děvče pokouše. Naštvaní rodiče mají kontakty na vyšších místech a zařídí, aby byl pes utracen, což jeho majitelé nemůžou překousnout. Následující noc vstupují do domu svých sousedů, aby se jim pomstili za smrt čtyřnohého miláčka a aby všichni trpěli tak, jako jejich nebohý pes…



Režie: Lex Ortega

Rok výroby: 2021

Délka: 87 min

Země: Mexiko

 

Hrají:

Antonio de la Vega...(Roy)

Adriana Louvier...(Fabiola)

Camila Núñez...(Teresa)

Néstor Rodulfo...(Chava)

Aroa Gimeno...(Anahi)

...a další


Lex Ortega mě zaujal svým poloamatérským brutálním kouskem Atroz (2015). I z toho důvodu jsem se rozhodl poohlédnout po jeho další tvorbě a určitě jsem nelitoval ani tentokrát. „Home Invasion“ coby subžánr patří mezi moje oblíbené a Mexičani mi již několikrát dokázali, že umí točit vcelku zajímavé filmy. Takže tato letošní novinka (i když měla premiéru již v samotném závěru roku 2020) byla jasnou volbou pro pochmurné odpoledne. Jak vidno v Mexiku se se psy moc nemazlí a jeho utracení moc humánní nebylo. Slabší povahy a milovníci psů to nejspíš budou rozdýchávat jen velmi těžko a já se jim ani moc nedivím. Ta scéna byla vážně jen pro otrlé.

 

Slabinou filmu je, že kromě této scény se dost dlouho neděje nic zajímavého. Postavy jako takové mi zrovna dvakrát sympatické nebyly, sousedské vztahy často stojí za prd všude na světě, ale já pořád tak nějak doufal, že slibovaný teror mi to čekání vynahradí. No a moc jsem se nemýlil. Čekal jsem sice větší porci brutality a pořádně vygradované finále, ale špatná podívaná to rozhodně nebyla – i když se tu na násilí tak nějak šetřilo (na můj vkus). Popravdě jsem si tu za celou dobu nenašel jedinou postavu, které bych nějak víc fandil, takže mi bylo celkem jedno, kdo to nakonec přežije. Všichni měli svůj podíl viny.

 

Nešlo si však nevšimnout jistých nelogických věcí ve scénáři, debilní chování postav je kapitolou samo o sobě, ale tak to už je zažitý neduh ve většině filmů. Ty psí masky mohly být ještě lépe provedené, stejně tak by nebylo od věci, kdyby tvůrci více zapracovali na samotné atmosféře. Pár slibných momentů by se tu našlo, ale chtělo to mnohem větší grády. Osobně v tom vidím lepší průměrnou podívanou, ale znám dost lepších filmů na obdobné téma.


Hodnocení:

60%

Žádné komentáře:

Okomentovat