0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

5. 11. 2021

Animaux anonymes, Les (2020)

Francouzská zvláštnost a ukázka toho, jak by to mohlo vypadat, kdyby si lidé a zvířata prohodili role…

Jak by to vypadalo, kdyby si lidé vyměnili své role a postavení v potravním řetězci se zvířaty? Takto by to mohlo vypadat dle nápaditosti francouzských tvůrců a není k tomu zapotřebí byť jediného slova. Představivost je vskutku nekonečná, leč stojí skutečně za pozornost?



Režie: Baptiste Rouveure

Rok výroby: 2020

Délka: 64 min

Země: Francie

Alternativní název: Anonymous Animals

 

Hrají:

Thierry Marcos

Pauline Guilpain

Aurélien Chilarski

Emilien Lavaut

...a další


Anonymous Animals je jeden z těch filmů, které se mi opravdu těžko hodnotí. Důležité totiž je, z jakého úhlu pohledu se na něj díváte. Především je důležité říci, že jde hlavně o francouzské experimentální fantasy s příchutí thrilleru a kapkou toho hororu. Za čistokrevný horor bych tuto podivnost totiž v žádném případě neoznačil. Což mě sice dost mrzí, protože já se na to hodlal podívat právě kvůli tomu, ale musel jsem se spokojit s bizarní představivostí tvůrců a vyrovnat se s absencí větší porcí násilí, brutality, gore. Zůstalo jen u nepatrných náznaků a spíše se jedná o jakési „poselství“.

 

Děj samotný má prazvláštní pachuť, absence uceleného příběhu je tu citelně znát, vůbec se tu nemluví, divák si nevybuduje k postavám téměř žádný vztah – jen neklidně hledí, co že se to předním odehrává na obrazovce. Zvířata (no spíš postavy se zvířecími hlavami) si tu vymění role s lidmi – ti okusí jaké je to na jatkách, při psích zápasech, když se sami stanou lovnou „zvěří“ a přitom jsou úplně bezmocní. Samotná atmosféra byla taky hodně zvláštní, pořád jsem tak nějak čekal, že se to nějak více rozjede, ale jak už jsem poznamenal – zde se pracovalo spíše s náznaky.

 

Jakožto milovník nejrůznější bizarní, odlišné podívané však odcházím od toho filmu s dosti rozporuplnými pocity. Na jednu stranu bych rád řekl, že jsem byl docela překvapený z toho, co jsem viděl, na druhou stranu jsem od toho přece jenom čekal něco víc. Francouzi mě však určitě nezklamali. Věřím však, že tahle zvláštnost však určitě není pro každého!


Hodnocení:

50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat