![]() |
Do těchto lázní bych na léčebné procedury rozhodně
nejel!!!
Mladý a ambiciózní Lockhart pracuje jako výkonný pracovník v oblasti finančních služeb pro jednu společnost. Tamní radou je pověřen, aby se vydal do švýcarských Alp a přemluvil generálního ředitele Pembrokea k návratu domů. Ten si tam totiž odjel do jednoho zapadlého sanatoria (lázní) pro bohaté na léčebné procesy a údajně se nehodlá vrátit. Tedy alespoň dle dopisu, který zaslal. Co „čert“ nechtěl, dojde k autonehodě a Lockhart je nucen nedobrovolně v léčebně zůstat také. Během svého pobytu však zjišťuje, že s tímto místem není všechno v pořádku. Nejen že má pochmurnou minulost, ale zdejší personál i pacienti se chovají velmi podivně a samotné léčebné procedury nejsou možná tak zázračné, jak by si normální člověk představoval. Navíc to vypadá, že vůbec nikdo nechce z tohoto místa dobrovolně odejít. Ale je to všechno ještě o vlastní vůli, nebo se za tím skrývá něco zlověstného?
Český
název: Lék na život
Režie:
Gore
Verbinski
Rok
výroby: 2016
Délka:
146
min
Země:
USA
/ Německo
Hrají:
Dane DeHaan...(Lockhart)
Mia Goth...(Hannah)
Jason Isaacs...(Volmer)
Harry Groener...(Pembroke)
Celia Imrie...(Victoria Watkins)
...a další
Poslední dobou mám opravu „štěstí“ na těžkotonážní
nálože v podobě předlouhých délek filmů. Na tento jsem se ale docela i
těšil, protože Gore Verbinski patří mezi ty oblíbenější režiséry (zatím jsem od
něj viděl asi čtyři filmy a ani jeden mě vyloženě nezklamal). A ani v tomto
případě se nejednalo o špatný film, jen byl prostě jiný, než bych si asi přál. Zvláště
pak, když jsem se dozvěděl, že mělo jít o jakousi formu „pocty starým gotickým
hororům“. No nevím, jak daleko se tohle tvrzení zakládá na pravdě, nicméně zachytit
jsem i spoustu i jiných připomínek k tomuto filmu a s některými musím
souhlasit.
Zvláště pak s tvrzením, že celková stopáž byla
opravdu nesmyslně přepálená. Našel jsem tu hned několik nudnějších pasáží, bez
kterých bych se klidně obešel – zvláště pak ve druhé polovině filmu. Přitom začátek
vypadal velice slibně. Nádherné záběry německých hor i samotný hrad Hohenzollern
se ukázali býti výbornou lokalitou k natáčení (srát na to, že nešlo o
Švýcarsko…). Tvůrcům se navíc podařilo vytvořit velmi působivou atmosféru,
která mě svou ponurostí a skutečně až „gotickým nádechem“ dokázala doslova
vtáhnout do děje. Líbilo se mi společně s hlavním hrdinou odhalovat
všechna tajemství tohoto zařízení a bojovat s vlastní představivostí i
zachováním zdravého rozumu vůči nekalým praktikám zdejšího personálu.
Zhruba po polovině však přišel jakýsi zlom a já už se
tolik nebavil. Začal se vytvářet jakýsi chaotický patos, mnohdy některé věci
nedávaly moc smysl a do toho všeho začala více prostoru dostávat i Mia Goth.
Sorry, já tuhle herečku zrovna moc nemusím a je pro mne takovým „antisymbolem/
protipólem“ pěkné a atraktivní ženské. Jen když jí vidím, tak se mi dělá zle. A
když se začala, jakože sexy vlnit v hospodě na píseň Spliff od skupiny Bilderbuch,
chtělo se mi blít…Navíc se začalo srát na logiku, ale šlo jen o vizuální
požitek (všude samí úhoři, vycuclé mrtvoly…), na to kolikrát jim hlavní hrdina
zdrhl nebo ho načapali na zakázaných místech, tak měl pořád volný pohyb po
celém areálu a dokonce i zapalovač…).
No prostě jsem začal nacházet stále více chyb a děj samotný mě už tolik nebavil jako zezačátku. I tak si však myslím, že Lék na život si alespoň to průměrné ohodnocení zaslouží. Byla tu spousta pěkných momentů, atmosférických scén i po vizuální a trikové stránce to nebylo vůbec špatné. Jen škoda, že postupem času začaly některé věci docela drhnout a skřípat, stejně jako se tu dalo najít dost nelogických a chaotických prvků.
Hodnocení:
60%
Žádné komentáře:
Okomentovat