0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

15. 8. 2020

Cure for Wellness, A (2016)

Do těchto lázní bych na léčebné procedury rozhodně nejel!!!


Mladý a ambiciózní Lockhart pracuje jako výkonný pracovník v oblasti finančních služeb pro jednu společnost. Tamní radou je pověřen, aby se vydal do švýcarských Alp a přemluvil generálního ředitele Pembrokea k návratu domů. Ten si tam totiž odjel do jednoho zapadlého sanatoria (lázní) pro bohaté na léčebné procesy a údajně se nehodlá vrátit. Tedy alespoň dle dopisu, který zaslal. Co „čert“ nechtěl, dojde k autonehodě a Lockhart je nucen nedobrovolně v léčebně zůstat také. Během svého pobytu však zjišťuje, že s tímto místem není všechno v pořádku. Nejen že má pochmurnou minulost, ale zdejší personál i pacienti se chovají velmi podivně a samotné léčebné procedury nejsou možná tak zázračné, jak by si normální člověk představoval. Navíc to vypadá, že vůbec nikdo nechce z tohoto místa dobrovolně odejít. Ale je to všechno ještě o vlastní vůli, nebo se za tím skrývá něco zlověstného?



Český název: Lék na život

Režie: Gore Verbinski

Rok výroby: 2016

Délka: 146 min

Země: USA / Německo

 

Hrají:

Dane DeHaan...(Lockhart)

Mia Goth...(Hannah)

Jason Isaacs...(Volmer)

Harry Groener...(Pembroke)

Celia Imrie...(Victoria Watkins)

...a další


Poslední dobou mám opravu „štěstí“ na těžkotonážní nálože v podobě předlouhých délek filmů. Na tento jsem se ale docela i těšil, protože Gore Verbinski patří mezi ty oblíbenější režiséry (zatím jsem od něj viděl asi čtyři filmy a ani jeden mě vyloženě nezklamal). A ani v tomto případě se nejednalo o špatný film, jen byl prostě jiný, než bych si asi přál. Zvláště pak, když jsem se dozvěděl, že mělo jít o jakousi formu „pocty starým gotickým hororům“. No nevím, jak daleko se tohle tvrzení zakládá na pravdě, nicméně zachytit jsem i spoustu i jiných připomínek k tomuto filmu a s některými musím souhlasit.  

 

Zvláště pak s tvrzením, že celková stopáž byla opravdu nesmyslně přepálená. Našel jsem tu hned několik nudnějších pasáží, bez kterých bych se klidně obešel – zvláště pak ve druhé polovině filmu. Přitom začátek vypadal velice slibně. Nádherné záběry německých hor i samotný hrad Hohenzollern se ukázali býti výbornou lokalitou k natáčení (srát na to, že nešlo o Švýcarsko…). Tvůrcům se navíc podařilo vytvořit velmi působivou atmosféru, která mě svou ponurostí a skutečně až „gotickým nádechem“ dokázala doslova vtáhnout do děje. Líbilo se mi společně s hlavním hrdinou odhalovat všechna tajemství tohoto zařízení a bojovat s vlastní představivostí i zachováním zdravého rozumu vůči nekalým praktikám zdejšího personálu.

 

Zhruba po polovině však přišel jakýsi zlom a já už se tolik nebavil. Začal se vytvářet jakýsi chaotický patos, mnohdy některé věci nedávaly moc smysl a do toho všeho začala více prostoru dostávat i Mia Goth. Sorry, já tuhle herečku zrovna moc nemusím a je pro mne takovým „antisymbolem/ protipólem“ pěkné a atraktivní ženské. Jen když jí vidím, tak se mi dělá zle. A když se začala, jakože sexy vlnit v hospodě na píseň Spliff od skupiny Bilderbuch, chtělo se mi blít…Navíc se začalo srát na logiku, ale šlo jen o vizuální požitek (všude samí úhoři, vycuclé mrtvoly…), na to kolikrát jim hlavní hrdina zdrhl nebo ho načapali na zakázaných místech, tak měl pořád volný pohyb po celém areálu a dokonce i zapalovač…).

 

No prostě jsem začal nacházet stále více chyb a děj samotný mě už tolik nebavil jako zezačátku. I tak si však myslím, že Lék na život si alespoň to průměrné ohodnocení zaslouží. Byla tu spousta pěkných momentů, atmosférických scén i po vizuální a trikové stránce to nebylo vůbec špatné. Jen škoda, že postupem času začaly některé věci docela drhnout a skřípat, stejně jako se tu dalo najít dost nelogických a chaotických prvků.


Hodnocení:

60%

Žádné komentáře:

Okomentovat