0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

7. 8. 2020

Child's Play (2019)

Poněkud jiný a odlišný remake i Chucky…


Nadnárodní společnost Kaslan Corporation právě spustila ve Vietnamu masovou výrobu revolučních high-tech panenek Buddi, které okamžitě pobláznili děti téměř po celém světě. Jeden z dělníků je však pro svou neprofesionalitu vyhozen z práce a tak ještě než následně spáchá sebevraždu, přeprogramuje bezpečností protokoly jedné z panenek. Ta se pak následně dostane až do rodiny prodavačky Karen, která na první pohled poškozenou panenku daruje svému synovi Andymu, který bude mít za nedlouho narozeniny. Chucky jak je panenka pojmenována sice nesplňuje to, co je na obalu krabice napsáno, ale pro Andyho se ihned stává nejlepším kamarádem. Ovšem jen na chvíli, protože to vypadá, že Chucky si žije vlastním životem a stává se z něj stále nebezpečnější hračka. Stačí, aby jen někdo Andymu nějak ublížil a Chucky už se postará, aby to bylo naposledy…



Český název: Dětská hra

Režie: Lars Klevberg

Rok výroby: 2019

Délka: 90 min

Země: USA

 

Hrají:

Gabriel Bateman...(Andy)

Aubrey Plaza...(Karen)

Brian Tyree Henry...(Mike)

Beatrice Kitsos...(Falyn)

Ty Consiglio...(Pugg)

...a další


Další z řady filmů, ke kterým jsem přistupoval dost skepticky. Nijak se netajím, že nemám rád remaky a tak jsem zhlédnutí tohoto kousku docela dlouho oddaloval. Nakonec se však ukázalo, že to nebylo ani potřeba. Není totiž remake jako remake a záleží, z jakého úhlu pohledu se na to podíváte. Lars Klevberg a hlavně scénárista Tyler Burton Smith totiž použili jen „holou kostru“ kultovní klasiky z roku 1988 a jinak si celý příběh upravili dle vlastních potřeb. Což samozřejmě jedny (skalní fandy starého Chuckyho) dost pobouřilo a nehodlali to akceptovat, no a těm druhým se tento nápad zase líbil.

 

Nová Dětská hra se totiž rozhodla jít s dobou, vykašlala se na převtělování a černou magii a místo toho nám tady nabídla „poruchu systému“, potažmo přeprogramování bezpečnostních protokolů. Což zapříčinilo, že Chucky byl prostě jiný, než tisíce jemu podobných. Zpočátku přátelská robo panenka, se nejen shlédla v hororovém filmu z televize, na který se zrovna dívala, ale hlavně si přebrala chlapcova přání a tužby tak nějak po svém. Když ho prostě někdo zranil, nebo urazil a on už ho nikdy nechtěl vidět, Chucky mu to hodlal splnit. Divák se tak dočká i docela zajímavé krvavé podívané a nebude chybět ani trocha toho gore.

 

Největší problém jsem však viděl v tom, že mi tady velká spousta postav byla až neskutečně nesympatická a vlastně jsem si i přál, aby je Chucky sejmul všechny hodně bolestivou smrtí, stejně jako toho frajera, co dolézal za Andyho matkou. Ta jediná u mne získala plusové body a to nejen svým vzhledem, ale i hereckým výkon. Pak už snad jen hlavní hrdina a policajt snesou trochu více pozornosti, ale jinak to byla bída. Navíc mi přišlo, že to až moc často sklouzávalo do úrovně komedie, přestože tento žánr nebyl vůbec v „nabídce“. Některé momenty mi přišli i vyloženě trapné, nelogické.

 

Velké dilema jsem měl i finálního hodnocení. Zatímco jedno moje já chtělo tento film odstřelit do podprůměrných vod, protože originál patří mezi moje oblíbené filmy, tak to druhé zase sympatizovalo s tvůrčí volbou, být prostě jiný – odlišný než stará klasika a to se jim i povedlo. I proto zavřu obě oči a dám tomu průměrné ohodnocení, přestože jsem pořád hodně na vážkách.


Hodnocení:

50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat