![]() |
Ty dveře v žádném případě neotvírej! Jinak…
Maria a Michael se rozhodnout zůstat v Indii a
založit tam rodinu. Mají spolu dvě děti, pěkný dům a vše se zdá být v naprostém
pořádku. Ovšem jejich rodinná idylka trvá jen pár let. Dojde totiž k tragické
autonehodě, při které umírá jejich syn. Od té chvíle trápí Marii děsivé noční
můry, výčitky svědomí a dokonce se pokusí spáchat i sebevraždu. Řešení z této
situace ji nabídne jejich indická hospodyně, která ženě řekne o tajemném rituálu
a tajném prastarém chrámu, ve kterém se nacházejí dveře, jenž od sebe oddělují
svět živých a zesnulých. Díky rituálu bude moci naposledy hovořit se svým
synem, ale v žádném případě nesmí dveře otevřít – jinak totiž naruší
křehkou rovnováhu mezi životem a smrtí. No a jak už to tak bývá, Maria
neposlechne a tím odstartuje sérii děsivých událostí, které zásadně ovlivní
nejen ji samotnou, ale i celou její rodinu…
Český
název: Temná strana dveří
Režie:
Johannes
Roberts
Rok
výroby: 2016
Délka:
96
min
Země:
Velká
Británie / USA / Indie
Hrají:
Sarah Wayne Callies...(Maria)
Jeremy Sisto...(Michael)
Sofia Rosinsky...(Lucy)
Logan Creran...(Oliver)
Suchitra Pillai...(Piki)
Javier Botet...(Myrtu)
...a další
Ztráta dítěte je bezesporu hodně bolestivou a
traumatizující událostí, zvláště stane-li se tak i nešťastným přičiněním
jednoho z rodičů. I proto není divu, že toto téma dost často využívají ve
své zápletce nejedni filmoví tvůrci napříč různými žánry. A není žádným
tajemstvím, že i v hororovém žánru je toto téma dost často využíváno. Ať už jde
o klasické duchařiny, nebo se zoufalí rodičové zapletou s prastarými rituály
(viz takové Pet Sematary). A je jedno zda v tom má prsty indiánská,
indická či hinduistická mytologie.
Britsko-americká spolupráce zasazená do prostředí
Indie sebou zprvu nesla i vcelku kýžené ovoce. Mělo to zajímavou atmosféru,
krajina taky nebyla nejhorší, divák se dokáže vcítit do smutku hlavních hrdinů
i okamžiku, kdy žena poruší daná pravidla. Ostatně i samotní Aghóríové vypadali
docela děsivě („Aghóríjský asketa chodí nahý, nosí rubáš, nebo se pokrývá
popelem z místa pohřební hranice. Medituje nad mrtvolami jako symbolem
vlastního těla. Pojídání masa mrtvol je pro něj symbolickým uvědoměním si
vlastního skutečného já jako součásti absolutna“…).
Potom to však celé začalo pomalu ale jistě sklouzávat
k tuctové duchařině, která diváka ani tolik nevyděsila, jako spíš začala
lehce nudit. Žádné originální lekačky (jedinou výjimkou je démonická oživlá
socha ženy s prsty přes obličej) a i psychologická stránka příběhu začala
místy dostávat menší trhliny. Dneska už moc lidí blikající světla, šoupání
židlí a zašpiněné děcka opravdu nevyděsí. Co se hereckých výkonů týče, tak jsem
byl docela mile rád za účast Sarah Wayne Callies – kterou si pamatuji ze
seriálu Prison Break a ani představitelka dcery si nevedla vůbec špatně. Jeremy
Sisto tu byl bohužel odhozen na vedlejší kolej.
Temná strana dveří se tak bohužel na můj vkus absolutně nevymanila z tuctovosti (asi nejlepší na tom všem je samotný trailer). Nic navíc nám tvůrci neukázali a já se popravdě v některých pasážích i trochu nudil. Není to vyloženě špatný film, má to pár světlých okamžiků, ale tohle mi nestačí ani na průměrné ohodnocení.
Hodnocení:
40%
Žádné komentáře:
Okomentovat