0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

28. 11. 2018

Ghostland (2018)


Film, u kterého bude „hrabat“ nejen hlavní hrdince, ale i samotným divákům…


Beth je celkem nesmělá dívka, která nemá moc kamarádů ani kluka, za to je však vášnivou autorkou hororových příběhů. Jednoho dne by se ráda stala úspěšnou spisovatelkou, ale zatím své dívčí výtvory ráda čte své matce Pauline a sestře. Jenže právě Vera z toho není zrovna moc nadšená, často jí za všechno peskuje, je vzpurná i vůči matce. Zrovna teď zdědili po tetičce starý dům na venkově, no a jelikož jejich finanční situace není zrovna moc dvakrát růžová, jsou nuceny se tam odstěhovat. Jenže hned poté co přijedou do nového domova a ještě si nestačí ani vybalit, se všechny tři stanou terčem dvojice brutálních individuí, které navždy změní jejich životy i psychické rozpoložení. Ten pravý horor právě začíná…



Režie: Pascal Laugier

Rok výroby: 2018
Délka: 91 min
Země: Francie / Kanada
Alternativní název: Incident in a Ghostland

Hrají:
Crystal Reed...(Beth)
Emilia Jones...(mladá Beth)
Anastasia Phillips...(Vera)
Taylor Hickson...(mladá Vera)
Mylène Farmer...(Pauline)
...a další

Další z filmů letošního roku, do kterého se mi moc nechtělo. Sice jsem četl vesměs pozitivní komentáře a spoustu „chvalozpěvů“, ovšem na podobné věci poslední roky už moc nedám. Pascal Laugier v mých očích není žádným zázračným režisérem a žádný z jeho filmů se mi nějak závratně nevryl pod kůži. Ano čtete dobře, ani tolik vychvalovaní Martyrs. Ty mimochodem považuji za průměrný počin – žádnou bombu. A podobně tomu bylo i s tímto filmem. Hororům se věnuju už nějaký ten pátek, viděl jsem jich už něco přes 3000, mám rád nejrůznější bizarní, morbidní, úchylné a zvrácené filmy, ale viděl jsem řadu mnohem lepších kousků, než jsou Mučedníci a Ghostland.

Laugierův psycho-chaotický bizarní styl mi prostě moc nesedl. Ať už se na mě někdo zlobí a nebo ne, je mi to v podstatě jedno. Tenhle borec má sice dost zvrácenou představivost a částečně jí dokáže přenést i na filmové plátno – díky čemuž si to můžou poté vychutnat i sami diváci, ale zároveň jsou jeho filmy plné chaotického bordelu, ve kterém aby se prase vyznalo. Jasně, chce to vždycky vyšperkovat co nejvíce „na oko zvraty“, ovšem ne vždy jsou potřeba. Dost často mi totiž pokazily právě prožívaný požitek. Mlácení, brutalita a jistý druh perverze – to všechno on umí celkem vyšperkovat – ovšem zbytečně to překombinuje, do parádně rozjetého děje vsune totální píčovinu, která mě opravdu v danou chvíli nezajímá a to mě dokáže pěkně nasrat. (Kupříkladu scéna s lidskou panenkou, následným pochcáním a připravovaným pálením byla luxusní – no a pak lup střih a zase nudy kopec…).

Vážně nevím, zda tohle je skutečně nejlepší horor tohoto roku – za který ho dost lidí označuje – v mých očích určitě ne. Sice jsem moc novinek (2018) neviděl, ale takové Tiché místo se mi líbilo o něco více. A to taky bylo jen lepší průměr. Ghostland mi prostě nabídl několik opravdu lahodných momentů a zajímavých situací, které potěšily mé očka a uspokojily mé zvrácené choutky, ovšem narazil jsem tu i na hromadu otravných prvků, jenž mi pokazili celkový dojem. Takže stejně jako slavným Mučedníkům dávám... 

Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat