0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

24. 11. 2018

Insidious: The Last Key (2018)


Doma je doma! Jenže co když tam na vás čeká temná minulost a děsivé tajemství…


Elise Rainier již svedla několik bojů se sílami temna, ale nyní ji čeká bitva největší. Nový klient jí požádal o pomoc a ona se musí vrátit na místa, kde to dobře zná a na která chtěla nejraději navždy zapomenout. Do domu v němž strávila pochmurné dětství a na který má ty nejtemnější vzpomínky. Jako malá totiž musela snášet tyranského otce a jeho surové praktiky výchovy, protože ten neměl pochopení pro její „dar“. Navíc ve sklepení otevřela červené dveře a pustila tak uvězněného démona, který následně zabil její matku. Minulost se nyní vrací a Elise společně se svými pomocníky odkryje nejedno děsivé tajemství. Musí se jí však i přes svůj strach postavit, protože ohrožuje nejen ji samotnou, ale i zbytek rodiny…




Český název: Insidious: Poslední klíč
Režie: Adam Robitel
Rok výroby: 2018
Délka: 103 min
Země: USA / Kanada
Alternativní název: Insidious: Chapter 4

Hrají:
Lin Shaye...(Elise Rainier)
Leigh Whannell...(Specs)
Angus Sampson...(Tucker)
Caitlin Gerard...(Imogen Rainier)
Spencer Locke...(Melissa Rainier)
Kirk Acevedo...(Ted Garza)
Javier Botet...(KeyFace)
...a další



Další z letošních novinek, do které jsem šel s velkými obavami. Ne, nejsem žádný strašpytel, ale pomalu uvadající kvalita jednotlivých dílů mi vysílala jasné signály. První  Insidious byl velmi podařený filmeček, který si získal mé sympatie a ani dvojka nebyla vůbec špatná. Zaujal mě samotný příběh i tajemství okolo ženy v černých šatech a rovněž Parker Crane. I proto jsem se těšil na třetí díl, který už však spadl na samou hranici průměru a děj se stočil úplně jiným směrem, než by mi bylo milé. Takže do čtverky se mi popravdě už ani moc nechtělo, protože se dost často stává, že každý další díl už je jen příživníkem na slávě svých předchůdců.

Tady se naštěstí ukázalo, že Leigh Whannell ještě nevypálil všechny ostré náboje a pokusil se již pomalu skomírající příběh ještě trochu oživit. Nápad s minulostí jedné z hlavních postav předchozích dílů byl super. Dokonce se mi líbila i přítomnost nové temné bytosti (KeyFace). Sice jsem se z ní neposral strachy, ale byla vcelku dobře zpracovaná a jistě nejednomu slabšímu jedinci pěkně pocuchá nervy. Dokonce jsem se tu několikrát setkal s velmi příjemnou atmosférou a nechybělo ani ono pověstné napětí.

Bohužel nechybělo ani několik nezáživných pasáží a poněkud nelogických prvků. Dvojka pomocníků už nebyla tak vtipná a místy spíš připomínali páreček retardů, ale ani Specs se nevyhnul dramatickým okamžikům, což bylo fajn. Jinak co se hereckých výkonů týče, tak k těm nemám větších připomínek – většina odvedla slušný průměr – což jsem ani neočekával. Byla jen vážně škoda, že to v některých chvílích dost skřípalo. Dle mého je čtyřka na naprosto stejné úrovni jako trojka. Tudíž čistý průměr.

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat