0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

30. 5. 2017

Extinction (2015)

Evropský mix zombie hororu a drama nedopadl zas až tak špatně, jak jsem zprvu myslel. 

Svět zachvátila smrtící nákaza, která mění lidi v krvežíznivé zombie. Je vyhlášeno stanné právo a zdraví jedinci jsou sváženi do karanténních zón. Během přesunu jedné skupiny však dojde ke střetu s nakaženými, kterou přežije jen hrstka lidí. Během následujících devíti let se zbytek lidí skrývá v opuštěných městech, nebo na samotách daleko od nakažených. My sledujeme příběh dvou bývalých kamarádů Jacka a Patricka a malé dívky Lu, která během osudného přesunu přišla o matku. Tato trojice přebývá na místě zvaném Harmony a přežívají na rabování opuštěných domů a lovu zvěře. Mezi oběma muži však došlo k roztržce, kvůli které se již několik let nebaví, přesto je něco spojuje. Tou věcí je malá Lu a strach z nakažených. Již dlouho žádného neviděli a měli za to, že tuhá a dlouho trvající zima je vyhubila, ale brzy zjistí, že se šeredně zmýlili. Nakažení se dokázali přizpůsobit a navíc se stali odolnějšími než kdykoliv předtím. Harmony se brzy promění z poklidného místa na krvavé bojiště…



Český název: Zánik
Režie: Miguel Ángel Vivas
Rok výroby: 2015
Délka: 110 min
Země: Španělsko / Maďarsko / Francie / USA
Alternativní názvy: Welcome to Harmony, A kihalás szélén

Hrají:
Jeffrey Donovan...(Jack)
Quinn McColgan...(Lu)
Matthew Fox...(Patrick)
Valeria Vereau...(Emma)
...a další


Už je to nějaká chvíle co tento film rozšířil mou sbírku, ale vědomě jsem jej přehlížel. Přece jenom zombie tématika nepatří mezi moje nejvyhledávanější. Navíc ani hodnocení nebylo zrovna oslňující, ale dneska nebylo zrovna do čeho píchnout a tak jsem mu dal nakonec šanci. Španělskou distribuci mám docela rád a už několikrát se stalo, že mě příjemně překvapila (viz první dva díly REC ). Navíc režisér Vivas už pro mě zas až tak velkou neznámou není a ani tentokrát mě vyloženě nezklamal.

Zánik sice zapadl do šedého průměru filmů se zombie tématikou, ale nikterak jsem z něj nebyl zhnusený a dokonce jsem tu narazil i na několik momentů, které se mi docela líbili. Zajímavý začátek je však přerušen poněkud nudnější prostřední pasáží, která spíše než horor připomínala ponuré rodinné drama. Naštěstí tu byla alespoň pěkná krajina a občas došlo i na několik vzpomínkových scén, které alespoň částečně doplňovaly děj. Když už konečně došlo na akci, byl jsem docela překvapený (mile).

Vylepšení nakažení nevypadali vůbec špatně a konečně se na scénu dostavila i slušná atmosféra. Některé situace sice byly dost kostrbaté a došlo i na nelogické kopance, ale Vivas dokázal ukočírovat své choutky a vše se nezvrhlo v nechutnou přehlídku žánrového klišé. Nemám totiž zrovna v oblibě neohrožené a nesmrtelné hrdiny s nekonečnými zásobníky. No a ani herci si nevedli zas až tak špatně. Fox už sice zahrál mnohem lépe, ale ani tady to rozhodně nebyla žádná katastrofa. Donovan ho slušně doplňoval a ani představitelka malé Lu mi nelezla oproti jiným na nervy. Takže pokud bych měl přejít ke konečnému ohodnocení, tak si tento evropský kousek zaslouží průměrné hodnocení zcela po právu.


Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat