0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

2. 6. 2018

Hellbound: Hellraiser II (1988)


Pro Kirsty hrůza ještě neskončila. Peklo a především Cenobité nezapomínají…


Kirsty jako jediná přežila řádění strýčka Franka a Cenobitů v domě jejího otce a poté co se psychicky zhroutila, se ocitá v psychiatrickém ústavu doktora Channarda. Zde se jí má dostat odborné pomoci a hlavně její historce o pekelných bytostech a podivné skládací kostce nikdo nevěří. Nikdo až na samotného doktora. Ten jen totiž doslova posedlý okultní vědou i samotnou kostkou, která je branou do pekelného světa plného „rozkoše“. Kirsty si je vědomá, že oběti Cenobitů jsou sice fyzicky mrtvé, ale jejich duše jsou uvězněny v jejich světě a ráda by pomohla svému otci. S tím by ji mohla pomoci mladá dívka Tiffany, která je jednou z pacientek. Navíc ji s kostkou pojí nějaké nevysvětlitelné pouto. Což samozřejmě ví i Channard, kterému se podaří přivést zpět Julii, jenž společně s Frankem zmizela v „pekle“. Jeho záměry se však nelíbí ani samotným Cenobitům, protože pokud se mu podaří ovládnout tajemství ukryté v pekelném labyrintu, může jim být více než rovnocenným soupeřem…



Český název: Hellraiser II: Svázaný s peklem

Režie: Tony Randel
Rok výroby: 1988
Délka: 97 min
Země: Velká Británie / USA

Hrají:
Ashley Laurence...(Kirsty Cotton)
Imogen Boorman...(Tiffany)
Clare Higgins...(Julia Cotton)
Kenneth Cranham...(Dr. Philip Channard / Channard Cenobite)
Sean Chapman...(Frank Cotton)
William Hope...(Kyle MacRae)
Doug Bradley...(Pinhead)
...a další


Samozřejmě nemělo smysl moc dlouho otálet a tak jsem se ihned po prvním dílu vrhl na ten druhý. Tentokrát jsem však již nedbal ohlasů typu „dvojka je ještě lepší než jednička“, jelikož ani původní Hellraiser nepovažuji za bezchybnou podívanou. Ano, šlo o nadprůměrný divácký prožitek, ale během sledování jsem narazil na několik slabších pasáží, které mi trošku pokazily celkový dojem z jinak solidního filmu. Navíc tentokrát Barker přenechal režisérské křeslo někomu jinému – z čehož jsem měl taky trošku obavy. Nakonec se ale ukázalo, že až tak razantní krok to nebyl, ba jsem se u dvojky doopravdy bavil o trošičku víc, než tomu bylo u jedničky.

Bylo to zapříčiněno hlavně tím, že mi to celkově přišlo více brutální a bizarní, no a navíc se konečně přesuneme do světa Cenobitů. Nejdříve jsem si však vychutnal krvavý návrat Julie, který byl opravdu povedený. Pořád stejná mrcha, jen tentokrát ještě mnohem proradnější.  Atmosféra poté nabrala příznivý (ponurý) vítr, který nás neopustil téměř po celou dobu. Dočkáme se poodhalení minulosti Pinheada, čeká nás slušná proměna doktora Channarda a dojde i k několika bizarním scénám v podobě „svlékání z kůže“. Což bylo samozřejmě super. To vše opět za vynikajícího hudebního doprovodu Christophera Younga.

Závěr byl sice trošku zbytečně natahován, ale já byl ve finále spokojený. Dokážu však pochopit, že se někteří diváci na tvůrce zlobili kvůli osudu Cenobitů. Nicméně vzhledem k dalším pokračováním nemuseli smutnit dlouho. Stejně tak mě potěšilo, že se tu kromě nových tváří objevili i staří známí z jedničky (protože mnohdy bývá zvykem, že jsou postavy pře obsazovány jinými herci/herečkami), takže jsem si užíval přítomnost Clare Higgins a hlavně Ashley Laurence. On celkově ten nádech tajemna byl na velmi slušné úrovni, dokonce nechyběl ani černý humor – takže i v tomto případě dávám nadprůměrné hodnocení. O pověstný chloupek jsem se bavil více, než u jedničky.

Hodnocení:
80% 

Žádné komentáře:

Okomentovat