0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

2. 6. 2018

Hellraiser (1987)


Cenobité vám poskytnou trošku odlišný druh neskutečné rozkoše, než jakou byste si mohli představovat a hlavně ze svých spárů vás už nikdy dobrovolně nepustí…


Larry Cotton se společně se svou manželkou Julií právě nastěhovali do jeho starého domu, který již řadu let chátral a sloužil jako nuzné útočiště pro jeho problémového bratra Franka. Toho však Larry už hodně dlouho neviděl a ani o něm neslyšel. Nyní je tedy čeká hromada práce, aby dali všechno do kupy, a se zabydlením jim pomáhá i jeho dcera Kirsty z prvního manželství. Nikdo z nich však nemá ani tušení, jaké hrůzy na ně zde čekají. Frank Cotton totiž před časem získal od zahraničního kupce jistou podivnou skládací kostku (hlavolam), která měla být vstupní branou do světa plného rozkoše a opravdové extáze, jakou ještě nikdo nepoznal. Jenomže ve skutečnosti jde o jedno z mnoha podob pekla, ve kterém vládnou pekelné bytosti zvané Cenobité, pro které je největší rozkoší mučení a způsobování bolesti trýzněných obětí. Frankova duše se stala jejich zajatcem, zatímco jeho tělesná schránka byla doslova roztrhána na kusy. Jenomže bratrova krev, která dopadne na podlahu půdy, Franka osvobodí a ten teď potřebuje spoustu lidské krve, aby získal zpět i své tělo a lidskou podobu. Tu mu má opatřit bratrova žena Julia, se kterou Franka pojí víc, než by bylo jeho bratrovi milé. Má to však jeden háček, musí to stihnout dřív, než na jeho „útěk“ přijdou Cenobité, protože ti neznají slitování a kdo se jim jednou dostal do spárů, toho už nikdy dobrovolně nepustí…



Režie: Clive Barker

Rok výroby: 1987
Délka: 94 min
Země: Velká Británie

Hrají:
Ashley Laurence...(Kirsty Cotton)
Andrew Robinson...(Larry)
Clare Higgins...(Julia)
Sean Chapman...(Frank)
Robert Hines...(Steve)
Doug Bradley...(Lead Cenobite)
...a další


Hellraiser je další z kultovních sérií, kterou jsem dost dlouho vědomě opomíjel, protože jsem se za ty roky věnoval spoustě jiných filmů. Když už jsem však začal nedávno „sjíždět“ tyto kultovky (Texaský masakr, Noční můry, Pátky 13), tak jsem samozřejmě nesměl vynechat ani Pinheada a jeho bandu. Slyšel jsem toho o této sérii už tolik, že jsem prostě již nebyl ochoten to déle protahovat. No a lituji toho? Popravdě ani ne, první Hellraiser se mi docela líbil, ale přece jenom jsem čekal trošku víc, než mi nakonec Clive Barker nabídl. Samozřejmě spokojený jsem, ale očekávání bylo prostě mnohem větší. Věřím však, že v době vzniku se u tohoto filmu musely nejednomu divákovi a kritikům doslova protáčet panenky.

Co se mě týče, pořád jsem slyšel jak je to brutální a bizarní podívaná, ale prostoru kterého se Cenobitům dostalo, bylo na můj vkus až žalostně málo. Když už tam však tihle pekelníci byli, dokázali uspokojit mé choutky a hlavně se výrazně zlepšila celková atmosféra. Ta byla slušná i ve zbytku filmu, ale pokud tam zrovna strejda Frank nevylézal z podlahy, nebo se nekrmil, tak to bylo místy trošku vláčné. Ale zas na druhou stranu mi to vynahradila Ashley Laurence svým půvabem a hudební doprovod Christophera Younga. Hudba byla opravdu excelentní lahodou pro mé uši.

Dále mě trošku zamrzelo, že se tohoto moc nedovíme o původu kostky ani o samotných Cenobitech, ale je mi jasné, že to si zřejmě chtěli nechat do dalších dílů. A že těch pokračování je…Alespoň mám nad čím dumat. Každopádně jako celek Hellraiser obstál. Sice ne úplně na jedničku, ale i tak jde o nadprůměrnou podívanou. Pro příště bych se více zaměřil na Cenobity a ubral kecání. Přece jenom bych si taky chtěl vychutnat tu rozkoš z filmové bolesti, kterou mi každý sliboval plnými doušky…

Hodnocení:
70%



Žádné komentáře:

Okomentovat