0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

1. 8. 2017

Haute tension (2003)

Alexandre Aja přichází na scénu a s ním i slušná dávka krvavého teroru…

Alex nabídne své kamarádce Marii, že by se mohly učit na nadcházející zkoušky na statku rodičů, kde by měly dostatek klidu. Ta samozřejmě s nadšením souhlasí, rodiče nejsou proti a tak se obě po náročné cestě rozhodnou ulehnout ke spánku. V noci však u domu zastaví dodávka, kterou řídí psychopatický vrah a teror může začít. Nabroušená břitva začne úřadovat a dům se brzy začne plnit krví nebohých obětí. Poté co vrah brutálním způsobem vyvraždí celou její rodinu, je Alex spoutána a uvězněna v dodávce. Jediná kdo ušel jeho pozornosti je Marie, které se podařilo před vrahem skrývat dostatečně dlouho. Zmatená a vyděšená dívka se odhodlá vraha sledovat, aby zachránila život své kamarádky…



Český název: Noc s nabroušenou břitvou
Režie: Alexandre Aja
Rok výroby: 2003
Délka: 91 min
Země: Francie
Alternativní název: High Tension

Hrají:
Cécile De France...(Marie)
Maïwenn...(Alexia)
Philippe Nahon...(vrah)
Franck Khalfoun...(Jimmy)
...a další


Tento film patří k vůbec prvním hororům, které jsem měl tu čest vidět. Tehdy ještě neznámý režisér mě tímto filmem doslova okouzlil a od té doby jsem Haute tension viděl již několikrát. Aja ví jak diváka zaujmout. Od začátku mu nabídne pořádnou porci hororové atmosféry, která dokáže diváka udržet na vysoké hladině adrenalinu až do konce. Tedy téměř. Celý film mě totiž doslova oslnil, protože na jeho celovečerní hororovou prvotinu je to parádní záležitost, ale ten závěr docela pohnojil.

Teoreticky totiž vyvrátil vše, co nám před tím naservíroval na stříbrném podnose. Divák tak přijde o veškeré své iluze a musí se smířit, že byl po celou dobu tahán za nos. Navíc když si dá všech pět dohromady, potvrdí si, že tady hodně smrdí spousta nelogičností, které se jaksi scénárista rozhodl hodit za hlavu. Divák však nikoliv! Původně jsem chtěl dát co možná největší hodnocení, ale ten konec mě docela rozhodil. Což byla velká škoda, protože já se u sledování tohoto filmu opravdu bavil a to hodně.

V dnešní době už sice můžou speciální efekty mnohým připadat směšně, ale v době kdy jsem je viděl poprvé, jsem z nich byl docela na větvi. Podříznuté hrdla, kutálející se hlava a stupňující se teror – tohle byly a pořád jsou ty správné ingredience, které mi vždy zvednou náladu. V neposlední řadě bych chtěl pochválit herecký výkon představitelky hlavní hrdinky Cécile De France, která si vedla opravdu dobře. Nakonec budu hodnotit tento film jako nadprůměrnou záležitost, ale mohlo to být klidně i lepší. Jen kdyby si tvůrci dali více práce s tím závěrem.

Hodnocení:
70% 

Žádné komentáře:

Okomentovat