0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

24. 8. 2017

7 Below (2012)

Občas je lepší raději odmítnout pomocnou ruku, protože nikdy nevíte, kdy se dostane do ještě horší situace, než se právě nacházíte…

Dojde k nehodě, kterou nepřežije řidič dodávky. Skupina lidí, které převážel, sice vyvázne bez vážnějších zranění, ale k nejbližšímu městu či benzínové pumpě je to kus cesty a navíc se začne rapidně zhoršovat počasí. Naštěstí se objeví pomoc v podobě jistého Jacka, který je odveze do svého domu. Během následující noci se však začnou dít podivné věci. Vypadá to, že s tímto domem není všechno v pořádku a přestože se dosud vzájemně neznali, jsou nuceni začít všichni spolupracovat. Pan Jack se jim totiž zapomněl zmínit o děsivé minulosti tohoto místa, které si nyní po sto letech žádá čerstvou krev…



Český název: 7 pod nulou
Režie: Kevin Carraway
Rok výroby: 2012
Délka: 90 min
Země: USA
Alternativní název: Seven Below

Hrají:
Matt Barr...(Adam)
Luke Goss...(Issac)
Rebecca Da Costa...(Courtney)
Bonnie Somerville...(Brooklyn)
Val Kilmer...(Bill McCormick)
Ving Rhames...(Jack)
...a další


Když jsem poprvé uviděl herecké obsazení a letmo si přečetl krátký obsah filmu, doufal jsem, že půjde alespoň o průměrnou duchařinu. Ani ve snu by mě nenapadlo, že se několik známých tváří propůjčí k něčemu, co je snad lepší ani nevidět. Nerad bych vás připravil o vaše iluze (někdo v tom možná najde zalíbení), ale já při náběhu závěrečných titulek jen nevěřícně kroutil hlavou. On samotný příběh vskutku není vyloženě katastrofální, ale to provedení – proboha.

Režisér a scénárista v jedné osobě Kevin Carraway byl pro mne velkou neznámou, ale jak vidno kradl, kde se dalo. Ten šestimilionový rozpočet zřejmě padl hlavně na pokrytí hereckých honorářů a několika speciálních efektů, protože jinak se tu doslova třela nuda s nouzí. Přitom samotný začátek a vyvraždění nebohé rodinky nevypadalo zas až tak hrozně. Jenže poté naklusal na scénu Val Kilmer, který už má své nejlepší roky viditelně za sebou a já se stal svědkem přehlídky totálně vypatlaných dialogů, které tvůrce zřejmě vypotil na kus papíru po prokalené noci. Jediné co filmu zachránilo alespoň trochu kredit, byla přítomnost Vinga Rhamese a Luke Gosse. Oba pánové tu viditelně nebyli jen do počtu a hlavně díky nim jsem se na tento film dodíval až do samotného konce.

Navíc se zhruba v polovině filmu mírně zlepšila i atmosféra, což mi samozřejmě rovněž zvedlo náladu. Jakmile totiž začaly postavy postupně umírat, dostavila se i dávka mysteriózna, které zápletka potřebovala jako koza drbání. Nečekejte však žádné dech beroucí zvraty, gore efekty lahodící oku či snad lekačky kvůli kterým zalezete pod peřinu. Nicméně čas začal rychleji ubíhat a já se konečně přestal nudit. Každopádně bych ocenil mnohem více originality a neokoukatelnosti.

Tento film s dosti pochybným a zavádějícím českým názvem však rozhodně mezi moje oblíbené kousky patřit nebude. Carraway by měl však pro příště přenechat napsání scénáře někomu zkušenějšímu.

Hodnocení:
30% 

Žádné komentáře:

Okomentovat