0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

3. 7. 2017

Crimson Peak (2015)

Vyhýbej se Purpurovému vrchu…!

Edith je dcerou váženého obchodníka a nadaná literární tvůrkyně. Ke psaní se dostala díky traumatickému zážitku z dětství, který souvisel se smrtí její matky. Její nejnovější rozepsané dílo zaujme pohledného cizince Thomase Sharpea, který do Ameriky přicestoval i se svou sestrou Lucille. Edith se do něj ihned zakouká a zdá se, že ani on není vůči ní lhostejný. Jejich začínající vztah však neujde pozornosti dívčina otce, který s ním nesouhlasí. Když však za velice podivných událostí zemře, Edith se za Thomase ukvapeně provdá a odcestuje s ním na jeho panství. Purpurový vrch jak se toto místo místními často nazýváno kvůli „krvavému“ jílu který zchátralý viktoriánský dům obklopuje. Zamilovaná dívka však nemá ani tušení, že toto sídlo skrývá nejen děsivou minulost, ale i přítomnost. Zpočátku jí začnou trápit děsivé noční můry a vidiny duchů, ale brzy se zhorší i její zdravotní stav. Její rodinný přítel a lékař doktor Alan McMichael mezitím zjistí, že sourozenci Sharpeovi nejsou tak nevinní, jak by se na první pohled mohlo zdát a podaří se mu zjistit několik informací z jejich pochmurné minulosti. Je rozhodnutý Edith dostat z jejich spárů dřív, než bude pozdě…



Český název: Purpurový vrch
Režie: Guillermo del Toro
Rok výroby: 2015
Délka: 119 min
Země: USA / Kanada

Hrají:
Mia Wasikowska...(Edith Cushing)
Tom Hiddleston...(Thomas Sharpe)
Jessica Chastain...(Lucille Sharpe)
Charlie Hunnam...(Dr. Alan McMichael)
...a další


Guillermo del Toro je mnohými považován jako skvělý režisér a téměř geniální tvůrce. Já sice jejich názor nesdílím, protože mám s tímto pánem osobní problém (tedy s jeho dosavadní tvorbou, kterou jsem měl zatím tu čest vidět), ale to neznamená, že by byl špatným režisérem. Jen mi prostě zrovna moc nesedí její styl točení filmů. Nebo lépe řečeno jí nepovažuji za výbornou, ale spíše mnohdy dost průměrnou. Nevím, možná je to druhem látky, který si často vybírá, ale kromě filmu Princ bez království, jsem nikdy nebyl zrovna dvakrát okouzlený. Přesto jsem byl zvědavý, jak si povede při natáčení gotického příběhu, protože filmy podobného ražení mám hodně rád (zvláště starší kousky).

Nejvíce se mi na del Torových filmech líbí jejich vizuální stránka a ani tady tomu nebylo jinak. Zchátralé viktoriánské panství i jeho příslušenství v sobě skrývalo jisté kouzlo, kterému jsem prostě nedokázal odolat. Potemnělý vzhled i celková chladnost ve mně vyvolávaly nejrůznější představy a já si některé záběry neskutečně vychutnával. Jenže byl zde ještě i samotný příběh, který mě už tolik neuchvátil. Nebyl vyloženě špatný a místy se tu objevila i velice zdařilá atmosféra, ale na můj vkus tu bylo i dost nudných pasáží a mnou neoblíbená „romantika“ na pozadí. Jakmile však tvůrce přitvrdil, bylo vše v pořádku.

Jessica Chastain a především její psychický výlev v samotném závěru – to byl zřejmě nejlepší okamžik z celého filmu. Tuhle herečku moc neznám, ale docela mě zaujala. Rozhodně podala lepší výkon a byla mi více sympatická než naivní Mia Wasikowska. Snad jen kdyby del Toro nevykládal všechna esa z rukávu tak brzy a více zapracoval na onom mysterióznu svého příběhu (kupříkladu nějakými vzpomínkovými scénami z dětství sourozenců). Purpurový vrch mě tak vyloženě nezklamal, ale vidím to spíše na průměrnou záležitost, než abych se z něj posadil na zadek.


Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat