0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

26. 7. 2017

Last Exorcism, The (2010)

Podvádět při vymítacím obřadu se nemá! O čemž se ostatně reverend  Marcus přesvědčí na vlastní kůži…

Reverend Cotton Marcus je mezi svými „věřícími ovečkami“ velice oblíbený a to především díky svým řečnickým dovednostem. Navíc se věnuje i exorcismu a i na tomto „poli“ slavil řadu úspěchů. Nyní však tento muž začíná zpytovat svědomí a rozhodl se vyjít s pravdou ven. Všechno to byl totiž jen obyčejný podvod, kterým tahal řadu let s lidí slušné peníze. Společně s dvoučlenným štábem se rozhodl natočit o všem dokument. Z řady prosebných dopisů si náhodně jeden vybere a společně se vydají na jeho poslední vymítání. Obětí pekelných sil se měla stát mladá dívka Nell, jejíž otec je náboženský fanatik a své děti se snaží sám vychovávat na své farmě. Posedlá dívka má údajně na svědomí mrtvý dobytek a ze svých „krvavých nočních výprav“ si nic nepamatuje. Cotton ničemu z toho nevěří, ale naposledy si zahraje na exorcistu a dívku před zraky její rodiny „vyléčí“. Jenže následně naberou věci nepochopitelný směr a na farmě se rozpoutá opravdové peklo, které si reverend nedokáže vysvětlit. Hra se změní v zoufalý boj o zbytky zdravého rozumu i vlastní život…



Český název: Poslední vymítání ďábla
Režie: Daniel Stamm
Rok výroby: 2010
Délka: 87 min
Země: USA / Francie

Hrají:
Patrick Fabian...(Cotton Marcus)
Iris Bahr...(Iris Reisen)
Ashley Bell...(Nell Sweetzer)
Louis Herthum...(Louis Sweetzer)
Caleb Landry Jones...(Caleb Sweetzer)
...a další


Nikdy jsem se netajil tím, že styl found footage nepatří a nikdy ani patřit nebude mezi mé oblíbené hororové odvětví. Mezi filmy natočené „ruční kamerou“ se dá samozřejmě najít i také (Kanibalové, REC, Cloverfield), které jsou na mém žebříku oblíbených filmů velmi vysoko, ale většinu jim podobných z duše nesnáším (Záhada Blair Witch, atd..). Vymítání ďábla v této podobě jsem však ještě neviděl a tak jsem tomu samozřejmě chtěl dát šanci. Jméno režiséra ani samotní herci mi nic neříkali, ale nešlo nepostřehnout jméno producenta (Eli Roth).

Nejsem sice nikterak zběhlý ve filmech s exorcismem coby hlavní náplní příběhu, ale několik kousků s touto tématikou jsem už viděl. I proto mě příliš nepřekvapovalo, že s originalitou to tu bylo dost na štíru. Scénáristé vsadili na osvědčenou kostru příběhu a jediné co přidali jako bonus, byla ta zdlouhavá zpověď na začátku. Jenže nudné a hlavně dost nezáživné dialogy nejsou pro dobrý rozjezd zrovna tou správnou ingrediencí. Popravdě jsem se začal nudit a nervózně pokukoval po časomíře. Vzhledem k tomu že celková délka filmu nebyla zrovna moc dlouhá, trvalo docela dost dlouho, než se něco pořádného začalo dít. A to je sakra špatně, když jde o horor.

Nakonec jsem se ale nakonec i já dočkal několika „krvavých/strašidelných“ momentů, kterých tu ovšem bylo jako máku. Smůlou je, že šlo již o několikrát viděné (a mnohem lépe provedené) scény, takže i v těchto momentech jsem zůstal zcela chladný. Ale alespoň jsem pocítil mírné zlepšení. Dokonce i samotná atmosféra nabrala lepších otáček a Ashley Bell podala slušný (průměrný) výkon. Ani to však nestačilo k tomu, abych si řekl, že šlo o dobrou podívanou. Vidím to na slabší průměr, který mi stačil vidět jen jednou!

Hodnocení:
40% 

Žádné komentáře:

Okomentovat