0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

25. 7. 2017

Woods, The (2015)

Irské legendy a pověsti jsou plné nejrůznějších bytostí, přízraků a démonů, které není dobré brát na lehkou váhu…

Biolog Adam se přestěhuje společně se svou rodinou z rušného Londýna na poklidný irský venkov obklopený hlubokými lesy. Práce tu bude mít nad hlavu, což je mu jasné ihned poté, co objeví na zdejších stromech podivnou parazitickou houbu. Co oba manželé však trápí více, je nepříliš vlídný vztah s místními obyvateli a zvláště jejich nejbližším sousedem Colmem. Těm se nelíbí, že Adam chodí do zdejších lesů a narušuje tak klid posvátným lesním bytostem, které v něm žijí. Adam však na podobné bláboly nevěří. Během následujících nocí však někdo začne „terorizovat“ jejich dům, jakoby se je snažil vyděsit. Vše začne rozbitým oknem, podivným chováním jejich psa a poruchou auta. Adam i Clare jsou zprvu přesvědčeni, že jde o sousedskou výhružku, ale brzy budou muset čelit mnohem děsivější pravdě. V lesích totiž skutečně žijí tvorové, kteří nejsou jen obyčejnými legendami. Milují noc a ze všeho nejraději unáší malé lidské děti…



Český název: Hvozd
Režie: Corin Hardy
Rok výroby: 2015
Délka: 97 min
Země: Velká Británie / Irsko
Alternativní název: The Hallow

Hrají:
Joseph Mawle...(Adam)
Bojana Novakovic...(Clare)
Michael McElhatton...(Colm Donnelly)
...a další


Příběhy opírající se o místní legendy a „pohádkové“ bytosti sice málokdy dokáží zcela uspokojit má očekávání, ale Hardy si mě na svou stranu získal především místem, kde se jeho příběh odehrával. V Irsku jsem nějakou dobu žil a pracoval, takže mám tamní krajinu velice rád a okolí města Galway jsem samozřejmě navštívil. Bylo tedy jasné, že nějaké body ode mně tvůrci dostanou i v případě, že by samotný děj stál za starou belu. To se naštěstí nepotvrdilo, za což jsem samozřejmě rád.

Na rozdíl od některých diváckých ohlasů mi ani nevadilo, že režisér až příliš brzy vytáhl většinu svých trumfů na stůl. Postupné budování atmosféry mu totiž viditelně dělalo problémy již ve chvíli, kdy byl Adam uvězněn v kufru auta a tak bylo potřeba pořádně přitvrdit, jinak by mu to spousta lidí vypla už v půlce. Lesní bytosti terorizující vyděšenou rodinku v lese a posléze i jejich domě nevypadaly vůbec špatně, ale souhlasím s názory, že dokud byly alespoň částečně zahalené tmou, vypadaly mnohem děsivěji, než na světle. Právě v těchto okamžicích jsem pocítil i závan mírného napětí a atmosféra se začala konečně lepšit. Čemuž samozřejmě dopomohli i docela slušné speciální efekty (postupná Adamova přeměna, snaha matky ubránit sebe i dítě na půdě).

Přece jenom jsem však postrádal propracovanější závěr filmu, který sebou přinesl nejen kupu nelogičností, ale začal nevábně zavánět i trapností. Z daného námětu se totiž dalo vytěžit mnohem více a kupříkladu doupě příšer mi přišlo naprosto nevyužité. Hvozd však jako takový nakonec dokázal nesklouznout pod hranici průměrnosti a zůstal balancovat na její hraně. Škoda jen, že si s tím Hardy více nepohrál, mohla to být opravdu skvělá podívaná, protože samotná myšlenka nebyla vůbec špatná.

Hodnocení:
60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat