0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

22. 7. 2017

Neon Demon, The (2016)

Svět modelingu je opravdu tvrdý a plný nejrůznějších nástrah. Zvláště pro mladičkou dívku, která je ještě plná snů a důvěřivosti…

Šestnáctiletá dívka Jesse se přestěhuje z maloměsta do Los Angeles. Ráda by si zde splnila svůj sen a stala se úspěšnou modelkou. Aby prorazila v tvrdém světě modelingu, je nucena nejen lhát o svém věku, ale musí přijímat i takové nabídky, které ji nejsou zrovna dvakrát příjemné. Navíc na ní čeká i řada překážek – jako je závist, lži a neslušné návrhy, kterým bude muset čelit na každém kroku. Ne každý s ní má totiž dobré úmysly a ona je tak zranitelná…



Režie: Nicolas Winding Refn
Rok výroby: 2016
Délka: 118 min
Země: Francie / Dánsko / USA

Hrají:
Elle Fanning...(Jesse)
Jena Malone...(Ruby)
Abbey Lee...(Sarah)
Bella Heathcote...(Gigi)
Keanu Reeves...(Hank)
Karl Glusman...(Dean)
...a další


Režisér Nicolas Winding Refn byl pro mne velkou neznámou a doteď jsem neměl tu „čest“ ani s jedním z jeho filmů. Nechal jsem se však zlákat žánrovým zasazením (psychologický, mysteriózní, horor, thriller) a především průměrnými čísly v hodnocení na internetu. Velmi záhy jsem však pochopil, že jsem zase skočil „na špek“ a nejhororovějším zážitkem z tohoto filmu byla jeho až nesnesitelná délka. Předem bych chtěl upozornit, že tohle opravdu nebyla a nikdy nebude podívaná pro mou maličkost.

Ono bylo pěkné sledovat pohledné dívky (i když hlavní hrdinka mi teda vůbec sympatická nebyla), ale polonahá těla (občas i zcela nahá) byly jen slabou náplastí, pro jinak dost nezáživný čas, který jsem tomuto filmu věnoval. Po vizuální stránce bych snad ještě dokázal alespoň částečně najít slova chvály, protože některé efekty byli vážně povedené a ani kamera nebyla nejhorší, ale příběh potažmo zápletka – tak to už byla jiná káva. Kupící se přihlouplé dialogy a naprosto nudné pasáže, mě trýznily mnohem více, než když v práci odpočítávám poslední hodinu. Pln čirého zoufalství jsem neustále pokukoval po časomíře a těšil se, až tohle utrpení konečně skončí.

Ke konci sice došlo k mírnému zlepšení, ale ani krví pokrytá nahá ženská těla už tomu moc kreditu nepřidala. Opravdu bych byl rád, kdyby mi někdo vysvětlil onen „hypnotický zážitek“, který z filmu mnoho diváků údajně mělo. Já se totiž po většinu času nudil jako prase. Když k tomu připočítám i bídný prostor, který dostal Keanu Reeves (na kterého jsem se mimochodem těšil nejvíc), tohle prostě nemá ani na průměrné ohodnocení. Jediné co opravdu stojí za pochvalu, jsou vizuální efekty.

Hodnocení:
40% 

Žádné komentáře:

Okomentovat