0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

10. 7. 2017

As Above, So Below (2014)

Pařížské katakomby se pro skupinu dobrodruhů změní v hotové peklo i vlastní očistec zároveň…

Scarlett je studentkou historie alchymie a zapálenou hledačkou vzácných artefaktů. Když během nebezpečné akce v Íránu nalezne dávno ztracený „Rose Key“, podaří se jí natočit vzácnou sochu na kameru dřív, než jí navždy pohřbí hroutící se sutiny. Scarlett se následně vydává do Paříže, kde společně s kameramanem Benjim (který o její práci točí dokument) vyhledají jejího bývalého přítele George, který jako jediný dokáže rozluštit písemný text, který se na „Rose Key“ nalézal. Společným úsilím se jim podaří rozluštit hádanku filosofa Nicholase Flamela, jenž údajně skryl vzácný artefakt (kámen, který dokáže uzdravovat lidi a měnit kovy ve zlato) v bludišti katakomb pod pařížskými ulicemi. Naše trojice se proto rozhodne požádat o pomoc místního průvodce a dobrodruha Papillona, který pod příslibem velkého pokladu s jejich nabídkou nakonec souhlasí. K jejich výpravě se přidávají ještě jeho dva kolegové a nebezpečná akce může začít. Labyrinty chodeb a tunelů však nejsou jen plné kosterních pozůstatků, ale i varování a legend, které by se neměli brát na lehkou váhu. O čemž se ostatně všichni brzy přesvědčí. Čím hlouběji totiž vedou jejich kroky, tím více se jich zmocňuje pocit, že s tímto místem není všechno v pořádku. Počáteční strach a náznaky klaustrofobie se velmi záhy změní v čirou hrůzu, boj o zbytky zdravého rozumu a vlastní přežití…



Český název: Pod zemí
Režie: John Erick Dowdle
Rok výroby: 2014
Délka: 93 min
Země: USA

Hrají:
Perdita Weeks...(Scarlett)
Ben Feldman...(George)
Edwin Hodge...(Benji)
François Civil...(Papillon)
Marion Lambert...(Souxie)
Ali Marhyar...(Zed)
...a další


Ještě mám v živé paměti nepříliš povedený americký film Catacombs (2007), takže jsem nešel do tohoto filmu s příliš velkým optimismem a očekáváním. Navíc styl found footage mi taky není zrovna dvakrát po chuti. No a zpočátku to skutečně vypadalo na další propadák. Rádoby dobrodružná výprava v Íránu mě nějak závratně u srdce nechytla a tak jsem se utěšoval alespoň pohledem na docela pohlednou novodobou Laru Croft. Stále jsem doufal, že se vše obrátí k lepšímu vstupem do potemnělých katakomb. Jenže i zde jsem byl zprvu nucen sledovat nudné chození a plazení v zaprášeném bludišti chodeb a opravdu jsem několikrát uvažoval, že to vypnu.

To bych však udělal velkou chybu, protože zhruba od poloviny filmu, se vše obrátilo k lepšímu. John Erick Dowdle a jeho bratr Drew si konečně uvědomili, že točí hororový film a jako mávnutím kouzelného proutku jsem pocítil výrazné zlepšení atmosféry. Dokonce jsem konečně přišel na chuť i té „ruční kameře“ (potažmo kamerám umístěných na čelovkách). Napětí se začalo stupňovat a nudné chvilky jsem nechal pohřbeny hluboko vzadu. Prvky duchařiny byly ochuceny i o křupání kostí a čelistí – což bylo na kameru zachyceno celkem věrohodně, takže i mé oko zaplesalo konečně radostí. To vše se však odehrálo až zhruba v poslední půlhodině. Za zajímavou určitě počítám i „vložku“ co se vlastní očisty některých postav týkalo.

Katakomby se proměnily v hotové peklo a pokud někdo trpí klaustrofobií, asi mu dá tento film pořádně zabrat. Je jen velká škoda, že první část není moc dobrá, protože jinak bych šel s hodnocením určitě mnohem výše. Perdita Weeks je pěkná holka a dobře se na ní dívalo. Co se týká jejího výkonu, tak ten se mi docela líbil a byla pro mě o třídu lepší, než zbytek osazenstva. Tohle podzemní dobrodružství tak nakonec budu hodnotit lepším průměrem.

Hodnocení:
60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat