0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

10. 5. 2014

Order, The (2003)


Za cenu života tě zbaví tvých hříchů…
Mladý kněz Alex Bernier z New Yorku se dozví, že v Římě údajně spáchal sebevraždu jeho starý přítel a učitel Otec Dominic. Kontaktuje tedy svého jediného přítele kontroverzního kněze Thomase a společně se rozhodnou pustit do pátrání na vlastní pěst. Na místě „činu“ totiž nalezli staré aramejské nápisy, které nasvědčují tomu, že zde byl proveden vražedný rituál očištění, který katolická církev odmítá i přes mytologická fakta. Údajně totiž existuje postava (Hříchojed), která z vás před smrtí vysaje všechny hříchy – za cenu vašeho života. Církev jeho přítomnost popírá, ale existují spisy, které ještě nejsou zapomenuty a ty mluví o opaku. Zvídavost a především neodbytnost dostane Alexe i Thomase do velikých problémů, zvláště když „Hříchojed“ skutečně existuje a nezastaví se před ničím – především pak, když je to v jeho osobním zájmu…



Český název: Pojídač hříchů
Režie: Brian Helgeland
Rok výroby: 2003
Délka: 102 min
Země: USA / Německo
Alternativní název: Sin Eater - Die Seele des Bosen

Hrají:
Heath Ledger …(Alex Bernier)
Shannyn Sossamon …(Mara Sinclair)
Benno Fürmann …(William Eden)
Mark Addy …(Thomas Garrett)
Peter Weller…(Driscoll)
…a další



Moc jsem nevěděl, do čeho jdu, ale vzhledem k docela překvapivému začátku, jsem se na film i těšil. Helgelanda znám především jako režiséra zajímavých akčních filmů (ne Příběh rytíře jsem opravdu neviděl) a navíc tu hrál zesnulý Heath Ledger – takže to přece nemohlo skončit zklamáním, ale opak byl pravdou. Jakožto nevěřící nemám zrovna v lásce filmy s náboženskou tématikou, ale tu a tam přivřu oči, pokud je děj něčím opravdu zajímavý, jenže tady zůstalo jen u několika náznaků a jinak šlo o výkřiky do tmy. Scénář jako celek – mě nezaujal už vůbec a ještě k tomu z toho vznikl pěkný „maglajz“. Jak plynul čas, připadal jsem si jak Alenka v říši divů, co to vlastně ze slibně rozjetého úvodu vzniklo za sračku. Přitom byla zprvu cítit ona potemnělost a napětí v atmosféře, jenže zhruba od poloviny filmu se to celé změnilo v drama, při kterém prvotní dojem vzal velmi rychle roha.


Očekával jsem strhující jízdu v podobě pátrání po tajemné postavě, která vysává hříchy a bylo mi docela jedno, zda půjde jen o obyčejného vraha (jak tomu obvykle bývá), nebo se zde bude skutečně jednat o „mýtickou“ postavu, hlavně když tu bude sálat strhující napětí a neustále houstnoucí atmosféra. Dopomáhala mi k tomu i postava Thomase, která měla dosti odlišný způsob víry, přesto sloužila svému Pánu. U některých situací i hlášek jsem se dokonce celkem nasmál. Jenže hlavní roli tu měl Heath Ledger, který byl dost nemastný a neslaný. No a  Shannyn toho moc nepředvedla, jelikož nedostala dost prostoru.


I proto jsem se uchýlil k maličkostem typu již mnohými zmiňovaného „podsvětí“ Říma, muže v kápi a jeho „oběšenců“. Pořád jsem doufal, že se to posune jiným směrem, leč opět marně. Seznámení s Williamem Edenem mi vlilo novou krev do žil, ale ani s touto postavou si moc tvůrci nepohráli. Scénárista zřejmě spoléhal na speciální efekty a dojemnost jeho příběhu. Bohužel potenciál zůstal nevyužit a já se dál trápil, abych to dokoukal vůbec dokonce. Přitom stačilo tak málo. Jen si víc pohrát se scénářem, přidat trochu na „tvrdosti“ a pokračovat v duchu první půlhodiny.


Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat