0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

7. 5. 2014

Cradle, The (2007)


Mladý spisovatel se pokouší „nakopnout“ svůj mdlý rodinný život přestěhováním na venkov. Jenže místo aby se vše začalo zlepšovat, je to ještě mnohem horší.

Frank se snaží znovu „nastartovat“ svůj rodinný život, který poslední dobou za moc nestojí. Rozhodne se proto odstěhovat se svou rodinou na venkov. Potřebuje získat inspiraci k napsání nové knihy a jeho žena Julie, která trpí poporodními depresemi, zde musí probudit svůj mateřský instinkt. Od narození jejich synka Sama se jej ještě nedotkla. Nešťastný otec a manžel však velmi brzy začne trpět děsivými nočními můrami a jak se zdá, s novým domovem není něco v pořádku. Něco nebo někdo se snaží malému dítěti ublížit a to jej dohání k šílenství…
Český název: Kolébka
Režie: Tim Brown
Rok výroby: 2007
Délka: 107 min
Země: Kanada

Hrají:
Lukas Haas …(Frank)
Emily Hampshire…(Julie)
Amanda Smith …(Helen)
…a další




Tentokrát se mi do rukou dostala kanadská duchařina, na které mě hned v prvním momentě upoutaly dvě věci – docela slušný cover a hlavně dlouhá stopáž. Režisér Tim Brown, který je zároveň i scénáristou se pro svou prvotinu rozhodl použít již mnohokrát zažitou „kostru“ příběhu, ale jelikož neměl dosud žádné zkušenosti, bylo to vidět a hlavně cítit již od samotného počátku. Což není moc dobře, protože první polovina filmu neskutečně nudí a to i přes velkou snahu obměkčit diváka (rodinnými problémy ústřední dvojice). O tom, že se matka nechce dotýkat svého dítěte, jsem slyšel snad poprvé a proto mě to zaujalo.

Bohužel ani jeden ze zde účinkujících mi nebyl vůbec sympatický, takže jsem se snažil více všímat okolí. To bylo důležité pro vytvoření potřebné atmosféry, protože pláč dítěte a šumivé zvuky v dětské chůvičce už dneska asi nikoho nevyděsí. Jenže to byl další obrovský problém, na který jsem narazil a věřím, že nejenom já. Za celou dobu jsem snad nenarazil ani na jednu pořádnou lekací či mrazivou scénu, vždy tu byli sice náznaky napětí, ale ty velmi rychle utnul střih. Navíc se hodně důležitého odehrávalo ve tmě či šeru, takže jediné co mi zbylo, bylo alespoň trochu si užít ony „noční můry“ a finální rozuzlení.

Ani to však nebylo vůbec šokující a originální už vůbec ne. Na hororovou duchařinu tak dosti slabý počin, který bohužel ve finále v mých očích nedosáhne ani na průměrné hodnocení. Oceňuji snahu, ale to je tak všechno. Pokud tedy nepočítám vážně solidní plakát, dle kterého jsem soudil, že tady půjde o trošku něco jiného. Možná i proto to zklamání. Přitom skrytý potenciál by se tu našel, jen kdyby se toho chopil někdo zkušenější. Lukas Haas přitom patří mezi ty zkušenější herce, ale ani on to tady moc nespasil. Takže normálně bych dal filmu tak 30%, ale jak už jsem zmínil, za pěkný obal dám o deset víc.


Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat