0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

13. 2. 2017

Starship Troopers (1997)

 Přece nechcete žít navěky...Nadešel čas umírat…

Johnny Rico nikdy nepatřil k nejlepším studentům, přesto si díky movitým rodičům nemusí dělat strach o svou budoucnost. Jenže to by nebyl on, protože rebelský styl života mu vyhovuje mnohem více. Jenže problém nastává ve chvíli, kdy se jeho dívka Carmen i nejlepší kamarád Carl rozhodnou, že se upíší armádě, aby se z nich stali řádní „občané“. Jelikož jeho prospěch nebyl vůbec dobrý, rozhodne se Johnny přidat k pěchotě a to i přes protesty svých rodičů. Ve výcvikovém táboře nových rekrutů si vede velice dobře a brzy si získává respekt nejen svých kolegů, ale i nadřízených. Jenomže v osobním životě jej postihne hned několik „katastrof“. Nejprve se s ním Carmen rozejde, protože dává přednost své kariéře pilotky a vztahu na dálku už nehodlá dát šanci, potom během cvičení s ostrými náboji dojde k úmrtí jednoho z kadetů a Rico coby velitel čety je tvrdě potrestán, no a aby toho nebylo málo, brouci zaútočí na planetu Zemi a zničí jeho rodné město Buenos Aires. Započne mezigalaktická válka s brouky a Johnny se po boku své kamarádky Dizzy a ostatních kadetů hvězdné pěchoty vrhá do boje…



Český název: Hvězdná pěchota
Režie: Paul Verhoeven
Rok výroby: 1997
Délka: 129 min
Země: USA

Hrají:
Casper Van Dien...(Johnny Rico)
Denise Richards...(Carmen Ibanez)
Dina Meyer...(Dizzy Flores)
Neil Patrick Harris...(Carl Jenkins)
Jake Busey...(Ace Levy)
Patrick Muldoon...(Zander Barcalow)
...a další


Svého času se z toho filmu stal skutečný fenomén a ještě dodnes se těší obrovské divácké přízni. Já ovšem nikdy nepatřil k příznivcům Hvězdné pěchoty a tento kousek za „kultovní záležitost“ rozhodně nepovažuji. Směsice většiny filmových žánrů nám však skutečně nabídne několik skvostných a hlavně nezapomenutelných momentů, u kterých jsem se pobavil i já. Nevím do jaké míry bral Paul Verhoeven svůj film vážně, ale mě to celé přišlo spíš jako scifi komedie / parodie, než abych se u toho snad měl začít bát. Což ovšem samozřejmě nebyl v žádném případě tvůrčí úmysl.

Úvodní propagandistická masáž mi ovšem lezla dost na nervy. Nicméně jsem vzápětí zjistil, že první třetina filmu byla asi vůbec nejlepší z celého filmu. Zvláště začátky ve výcvikovém táboře pěchoty byli asi to nejlepší, co tu bylo k vidění. Pot, krev, dřina a společné sprchy – co víc si můžete přát...Jakmile se však přešlo do akce, nastal u mě zlom a já se pomalu ale jistě přestával bavit. Já tyhle ty přemrštěné akční přestřelky moc nemusím a když k tomu připočítám i zpětně dodělané digitální brouky – no omlouvám se, ale tohle vážně nebylo nic pro mou maličkost. Je mi však jasné, že tento příběh mnohé z vás doslova posadí na zadek. Já mám však raději filmy, které mi místo akční podívané nabídnou pořádnou atmosféru.

Co se týká podoby brouků, tak tady jsem dost na vážkách. Zatímco ti normální jenž se tu vyskytovali po tisících, se mi vůbec nelíbili, tak jejich kamarádi s plamenometem, to už byla jiná třída. Herecké výkony taky žádná extraklasa, přesto Casper Van Dien podal asi nejlepší výkon, jaký jsem od něj kdy viděl. Denise Richards okouzlující jako vždy, Jake Busey svou přítomností alespoň pobavil, ale ta přemíra romantických pasáží mě doslova ubíjela a jediné na co se dalo dívat ve zbytku filmu, byla Dina Meyer, která to bohužel nepřežije. Starship Troopers tak řadím k průměrným filmům, na které se občas podívám rád znovu, ale v žádném případě ho nepovažuji za žádný „kultovní“ film. Takže za mou maličkost dávám průměrné hodnocení.

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat