0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

8. 2. 2017

Final Destination (2000)

Ze spárů SMRTI není úniku. Zvláště když vás má na svém seznamu...

Student Alex se společně se svou třídou právě chystá na školní výlet do Paříže. Zatímco ostatní se už nemůžou dočkat návštěvy evropské metropole, on začíná mít divný pocit. Všude vidí a slyší podivná znamení, ale nejprve tomu moc nevěnuje pozornost. Teprve ve chvíli kdy má těsně před startem snovou předtuchu pádu letadla, zpanikaří a snaží se všechny varovat. Pro jeho chování však nemá pochopení letecký personál a tak je během potyčky se spolužákem Carterem vyhozen do letištní haly. Společně s nimi tam skončí i několik dalších žáků a učitelka Lewtonová. Zatímco ho někteří považují za blázna a dávají mu za vinu, že nemohli odletět s ostatními, letadlo skutečně ihned po startu exploduje. Tímto však pro sedmičku přeživších rozhodně nekončí. Narušili totiž plán Smrti a ta nikoho ze svých spárů dobrovolně nepustí. Rozhodně ne na dlouho! Poté co skončí smuteční ceremoniál za mrtvé studenty, totiž začnou jeden po druhém umírat za podivných okolností. Zatímco Alex se snaží všechny varovat a neustále má jedno „vidění“ za druhým, FBI i ostatní přeživší v něm vidí velkou hrozbu. Nezbývá mu nic jiného, než se opět pokusit přelstít smrt…



Český název: Nezvratný osud
Režie: James Wong
Rok výroby: 2000
Délka: 98 min
Země: USA

Hrají:
Devon Sawa...(Alex Browning)
Ali Larter...(Clear Rivers)
Kerr Smith...(Carter Horton)
Seann William Scott...(Billy Hitchcock)
Amanda Detmer...(Terry Chaney)
Kristen Cloke...(Valerie Lewton)
...a další


Tento film ve své době rozpoutal doslova pozdvižení (tedy alespoň v mém okolí určitě) a to především svým netradičním pojetím i celkem originálním scénářem. Dodnes ho mám umístěný ve své TOP 10 filmů a nehodlám na tom nic měnit. K napsání této recenze jsem se dostal až teď, přestože na svém blogu už mám Final Destination 2, 4 a 5. Slíbil jsem vám však, že se letos pokusím zrecenzovat většinu známých hororových sérií, které mi zde ještě chybí a tak přišla řada i na Nezvratný osud (na trojku se vrhnu hned vzápětí).

Ještě teď si vybavuji, jak mě tento film uchvátil, když jsem jej viděl poprvé. Ona nelítostná hra smrti s ústřední sedmičkou a rafinovanost jejich úmrtí – přesně k vůli tomu jsem si tuto sérii opravdu zamiloval. Každý máme nějaký osud a SMRT je pěkná děvka. To však nic nemění na tom, že si jednou přijde pro každého z nás. Tvůrci nás příjemně navnadí hned od samotného počátku. Lehké mrazení v zátylku nás neopustí téměř po celou dobu filmu. No a právě atmosféra byla stavebním kamenem k cestě za úspěchem. Ta zde místy neskutečně gradovala a je jen škoda, že samotný závěr filmu už tak podařený nebyl. Přece jenom mělo vše skončit s tím elektrickým kabelem…

Co se týká hereckých výkonů, tak tady jsem byl velice mile překvapený. Devon Sawa byl pro mě velkou neznámou. Nevedl si však vůbec špatně, ale já věnoval mnohem větší pozornost Ali Later (mimochodem ústřední postavě druhého dílu), která patří mezi moje velké oblíbenkyně. Seann William Scott tu sice měl vedlejší roli, ale i tak byl zajímavých oživením tohoto filmu. Nicméně v Prcičkách byl prostě lepší. V menší roli se tu objevil i Tony Todd, jehož postava kterou ztvárnil nás provází i v některých dalších pokračováních této série a je obestřena nejedním tajemstvím. Zbytek herců a hereček podal průměrné výkony, takže i po této stránce docela spokojenost. Nezvratný osud tak budu hodnotit celkem vysoko, protože jak už jsem řekl – jde o nadprůměrnou záležitost.

Hodnocení:
80%

Žádné komentáře:

Okomentovat