0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

9. 11. 2016

Stigmata (1999)

Boží rány jsou bolestivou poctou pro silně věřící, jenže co když postihnou i ateistu, který o ně opravdu nestojí a církev nehodlá nečině přihlížet…

Otec Kiernan se právě vrátil z Brazílie, kde na příkaz Vatikánu prováděl vědecké vyšetřování „božích úkazů“. Mimo jiné navštívil i kostel v malé vesničce Belo Quinto, kde právě zemřel místní kněz a jedna z soch začala ronit krvavé slzy. Informoval o tom své nadřízené, ale ti jeho zprávu smetou z koberce. Místo toho jej vyšlou do Pittsburghu, kde žije mladá kadeřnice Frankie. Až dosud si žila nespoutaným dívčím životem, plným alkoholu, tance a sexu. Nyní se u ní projevily údajné známky stigmatu a právě proto byl Andrew vyslán, aby dívku prohlédl. Ten je zprvu skeptický, protože Frankie se nevěřící a navíc s ním nechce vůbec spolupracovat, ale brzy pozná, že tento případ je skutečně velice neobvyklý. Pomalu se z něj stává dívčin ochránce, který dokonce začne přehodnocovat své kněžské postavení. Během svého pátrání však narazí na něco, co mělo zůstat navždy skryto a církev nebude rozhodně jen nečině přihlížet…



Režie: Rupert Wainwright
Rok výroby: 1999
Délka: 103 min
Země: USA

Hrají:
Gabriel Byrne...(otec Andrew Kiernan)
Patricia Arquette...(Frankie Paige)
Nia Long...(Donna Chadway)
Jonathan Pryce...(kardinál Daniel Houseman)
Thomas Kopache...(otec Durning)
...a další


K tomuto filmu jsem přistupoval opravdu velmi skepticky. Na začátku jsem si říkal : to za bude další duchovní pí….na, ale musím uznat, že mě zápletka nakonec docela zaujala. Přestože se to samozřejmě neobešlo bez oněch duchovních žvástů, ale to k tomu prostě patřilo a ani mi to ve finále tolik nevadilo. Popravdě jsem byl spíše překvapen, že mě děj dokázal vtáhnout natolik, že jsem skoro vůbec nepokukoval po časomíře, což se mi moc často nestává. A i díky tomu si Stigmata získala nějaké ty plusové body navíc.

Další však hned vzápětí následovali a to především i díky solidním efektům a scénám při nichž Patricia Arquette dostává boží rány. Dokonce mě potěšil i fakt, že Gabriel Byrne dokáže hrát i kladné postavy a jde mu to rozhodně dobře (nedávno jsem jej viděl ve filmu Konec světa, kde stál na druhé straně pomyslné barikády mezi Dobrem a Zlem). Škoda jen toho dodrbaného a profláknutého konce, který mi přišel více než trapný. Tedy hlavně ty ohnivé efekty se mi ale vůbec nelíbili. Přece jenom by si tento film zasloužil důstojnější zakončení!

Patricia Arquette, to je kapitola sama o sobě. V tomto filmu se mi velice líbila a to jak vzhledově, tak i po herecké stránce. Přestože ve většině jejích filmů je tomu pravým opakem. Tady si však vedla velice dobře, role mladé rebelky jí sedla na míru a ani moc nepřehrávala. Scény ve kterých utržila ony pověstné boží rány, patří ke zlatému hřebu večera. Tedy většina z nich (scéna z vany či metra) byly velice pěkné i po trikové stránce. Takže jak už jsem řekl, Stigmata mě dokázala zaujmout natolik, že jsem se při jejich sledování skoro vůbec nudil a tudíž jim dávám lehce nadprůměrné hodnocení.

Hodnocení:
70%

Žádné komentáře:

Okomentovat