0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

16. 2. 2022

Exeter (2015)

Ta nadržená omladina si ale opravdu umí vybrat místa, pro své párty. Alkohol, drogy, sex výměnou za svůj život a utrpení…

Kněz otec Conway se rozhodne renovovat nechvalně proslulé bývalé sanatorium Exeter pro slabomyslné a psychicky narušené děti a mládež, které před léty vyhořelo i s mnoha pacienty uvnitř. On sám tam tehdy pracoval. Mezi dobrovolníky, kteří mu pomáhají, je i Patrick, knězův oblíbenec. Ten se nechtíc prořekne před svými přáteli, že o víkendu bývá toto místo opuštěné a tak i přes jeho protesty je v Exeteru uspořádána velká párty plná alkoholu a drog. Následující ráno když většina teenagerů odejde, se Patrick, jeho bratr Rory a pár přátel rozhodne, že tu ještě zůstanou. Děsivá historie tohoto místa a podivná nahrávka, kterou nalezne Reign – dívka se kterou se seznámili na párty, v nich vyvolá touhu vyzkoušet, zda se zde skutečně vyskytují nadpřirozené jevy, nebo jde jen o starou povídačku. Zahrávat si z temnotou se však nevyplácí, zvláště když jde o pomstychtivou entitu, která touží po krvavé odplatě, bolesti a utrpení…



Režie: Marcus Nispel

Rok výroby: 2015

Délka: 91 min

Země: USA

Alternativní názvy: The Asylum, Backmask

 

Hrají:

Kelly Blatz...(Patrick)

Michael Ormsby...(Rory)

Brittany Curran...(Reign)

Gage Golightly...(Amber)

Stephen Lang...(otec Conway)

...a další


Na tento film jsem narazil zcela náhodou a když jsem si letmo přečetl strohý obsah, docela mě navnadil. Nejen proto, že se děj měl odehrávat ve starém sanatoriu pro duševně choré a nezvladatelné děti, ale hlavně proto, že v něm hrál můj oblíbenec z poslední doby Stephen Lang. Navíc nám tu byl slibován pomstychtivý duch – či krvelačná entita – tak jsem si říkal: Proč by ne, jdi do toho! Jenomže první varovný signál jsem dostal hned ze startu, když jsem uviděl jméno režiséra. Marcus Nispel nepatří mezi moje oblíbence už jen kvůli tomu, že jeho Pátek 13 považuju za zbytečnou blbost – no reputaci si lehce zpravil svým Texaským masakrem a po dnešku i tímto filmem.

 

Ač se Exeter nepyšní zrovna moc velkým hodnocením ani oblibou u diváků, já si nemyslím, že by šlo vyloženě o špatný film. Místy to sice připomínalo (hlavně tedy ze začátku – nepočítám slušnou scénu s prostřelenou hlavou) nějakou trapnou teen komedii, všechny ty kecy o chlastu, sexu, drogách mi poslední dobou lezou krkem (ve filmech). Jednotlivé postavy taky zrovna moc sympatií nepobraly a co víc, Stephen Lang tu hraje druhé housle a před kamerou se objevoval spíše sporadicky. Hlavní prim tu tak skutečně hrála ta bandička nadržených ubožáků a dvou vcelku pohledných koček.

 

Kamera a způsob natáčení taky v první polovině zrovna neoslní, ale pokud vydržíte prvních cca 30 minut, budete odměněni celkem zajímavou podívanou, která se ke konci zvrhne v pěkně krvavou a nebudou chybět ani jakžtakž slušné gore efekty (některé sice byli moc digitální, ale účel to splnilo). Nispel si byl totiž vědom, že jenom s posednutím člověka u diváků nemá šanci uspět a tak nám nejprve podstrčí jakousi parodii na již mnohokrát viděné, aby se v poslední půlhodině vše zvrtlo v brutální béčkový krvavý maskar. Mé zvrhlé libido dostalo přesně to, co jsem celou dobu očekával.

 

Pro někoho to bude až moc amatérské, ale já se u toho docela bavil. Směsice černého humoru, parodie, duchařiny a postupného vyvražďování jednotlivých postav si ode mě nakonec vyslouží průměrné ohodnocení. Určitě jsem tento film neviděl naposledy. Jen škoda, že Lang tu nedostal více prostoru.


Hodnocení:

50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat