0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

15. 6. 2017

Omen III: The Final Conflict (1981)

Přiblížil se den znovuzrození samotného Krista, čemuž musí Damien za každou cenu zabránit. Do cesty se mu však postaví sedm mnichů s posvátnými dýkami, jejichž úkolem je konečně Antikrista sprovodit ze světa…

Damien Thorn i přes všechny pokusy o jeho zabití nakonec nerušeně dospěl v dospělého muže. Navíc se z něj stal i oblíbený politik a po nečekané sebevraždě amerického velvyslance v Británii nastoupí na jeho místo. Jeho šance ovládnout celý svět tak výrazně vzrostla, ale musí se mít neustále na pozoru před lidmi, kteří znají jeho tajemství a čekají jen na vhodnou chvíli, aby jej konečně zabili. Ve vesmíru se totiž schyluje k pozoruhodnému úkazu – který má být předzvěstí znovuzrození Krista. Damien coby vtělení Antikrista hodlá dítě najít co nejdříve a udělat s ním krátký proces, dopomoci mu k tomu má jeho početná skupina příznivců. I proto začnou za podivných okolností umírat po celé Británii během následujících dní novorozeňata (chlapci), kteří se narodili ve stejný den. Jen sedm mnichů s posvátnými dýkami mu v tom může zabránit, ale porazit a zabít samotného Damiena, nebude vůbec nic jednoduchého. Navíc to musí stihnout dřív, než bude nový Kristus nalezen…



Český název: Omen 3: Poslední střetnutí
Režie: Graham Baker
Rok výroby: 1981
Délka: 108 min
Země: Velká Británie / USA

Hrají:
Sam Neill...(Damien Thorn)
Lisa Harrow...(Kate Reynolds)
Barnaby Holm...(Peter Reynolds)
Rossano Brazzi...(DeCarlo)
Don Gordon...(Harvey Dean)
...a další


Tento třetí díl byl do nedávna jediným dílem, který jsem z této série viděl. Možná i proto jsem se jí tak dlouho vyhýbal, protože mě Poslední střetnutí tedy popravdě vůbec neokouzlilo. I přes svůj odpor k náboženství a odměřený přístup k filmům s náboženskou tématikou jsem si první dva díly dokázal opravdu užívat. Zvláště pak originální The Omen se pyšní opravdu povedenou atmosférou i příběhem a nenašel jsem na něm skoro žádnou chybu. Dvojka (Damien) už bylo o trošku slabší, ale pořád šlo o nadprůměrnou podívanou. Tento díl však této sérii v mých očích neudělal vůbec dobrou a důstojnou tečku a svým způsobem ho považuji za zneuctění celé ságy (čtyřku nekomentuji, zatím jsem neviděl).

Zatímco někteří vychvalují Omen 3 do nebes, já u něj nemohl doslova vydržet. Zvláště ke konci filmu už to pro mě bylo hotové utrpení. Nejvíce jsem zde totiž postrádal onu pověstnou démonickou atmosféru, která byla ozdobou obou přechozích dílů. Byla zde sice slušná hudba Jerryho Goldsmithe, ale jinak jsem zde postrádal vetší porci napětí – mord scény postrádaly jakoukoliv pestrost (navíc většinou to nejdůležitější přerušil střih – kromě smrti prvního mnicha ve studiu) a mnohdy jsem si spíš připadal jako při sledování černé komedie, než hororu. Stále častěji jsem z toho cítil onu trapnost a režisérský zmar, v čemž mě jen utvrdil samotný závěr. Takhle že skonal Damien? Antikrist, který dokázal za pomocí pekelných sil zabít každého, kdo mu chtěl sáhnout na život i na druhé straně zeměkoule? Holt v dospělosti na některé své dovednosti prostě zapomněl…  

Navíc ani volba hereckého obsazení, nebyla zrovna povedená. Přestože Sam Neill patří k mým oblíbeným hercům, ale tady se mi moc nelíbil. Jeho výkon sice nebyl vyloženě tragický, ale prostě mi v roli Damiena neseděl. Jeho tehdy ještě manželka Lisa Harrow neměla coby hlavní ženská postava takové charisma jako její předchůdkyně a zbytek osazenstva tu byl více méně jen do počtu. Takže já si prostě nemůžu pomoci, ale tohle nemá ani na průměrné hodnocení.

Hodnocení:
40% 

Žádné komentáře:

Okomentovat