Návrat do míst svého dětství sebou mnohdy přináší, kromě
pěkných vzpomínek i řadu šokujících tajemství...
|
Laura se společně se svým manželem a malým adoptovaným synkem
rozhodne vrátit do starého sirotčince u pobřeží, kde strávila
část svého dětství. Hodlají svůj nový domov proměnit v
pečovatelský dům pro postižené děti. Zprvu vše klape podle
plánu, ale jen do doby, než si jejich Simón začne povídat se
svými imaginárními přáteli. Nebylo by na tom nic špatného,
kdyby se jednoho dne neztratil a ani přes veškerou snahu rodičů i
policie se ho nepodařilo již nalézt. Zoufalá Laura začne hledat
útěchu na nejrůznějších seancích a terapiích. Dokonce požádá
o pomoc i médium Auroru, která tvrdí, že sirotčinec obývají
duchové malých dětí. Laura začne pomalu odhalovat děsivou
minulost tohoto místa, ale její manžel se spíše strachuje o její
duševní zdraví…
Český
název: Sirotčinec
Režie:
Juan Antonio Bayona
Rok
výroby: 2007
Délka:
105 min
Země:
Španělsko
Alternativní
název: Orphanage, The
Hrají:
Belén Rueda...(Laura)
Fernando Cayo...(Carlos)
Roger Príncep...(Simón)
Mabel Rivera...(Pilar)
Montserrat Carulla...(Benigna)
Geraldine Chaplin...(Aurora)
...a další
Ještě dnes mám v živé paměti všechny ty kladné recenze a
ohlasy na tento film. Já čekal dlouhé dva roky na to, až opadne
ono prvotní nadšení, protože rozhodně nepatřím ke „stádu“,
které musí všechno vidět mezi prvními. No a popravdě zrovna moc
odvařený, jsem ze Sirotčince vážně nebyl. Mám rád španělské
filmy a duchařiny mi rovněž nevadí, ale tady mi to spíš přišlo
jako průměrná detektivka s lehce mysteriózním nádechem.
Neříkám, že jde o špatný film, ale já se u něj dost nudil.
Slyšel jsem na něj ohlasy jako kráva a když jsem se na něho
díval, tak nuda, nuda, detektivka, dlouho nic a potom se konečně
dostavila i duchařina. Což mě docela zklamalo. Pointa příběhu
je docela dobrá, ale já se chtěl dívat na duchařinu u které se
mi budou ježit všechny chlupy a ne sledovat detektivku se špatným
koncem.
Režisér měl rozhodně více přitlačit na pilu. Nebylo potřeba,
aby tu tekli litry krve, nebo přemrštěné gore scény, ale já
bych kupříkladu uvítal nějaké ty děsivé flashbacky z
minulosti, kterých tu bylo jako šafránu. Vychvalovaná atmosféra
měla místy opravdu slibné chvilky, ale jinak po většinu času
doslova stagnovala. Pořádné napětí aby tu člověk pohledal a
když už se konečně začalo schylovat k lepším zítřkům, tak
nastal střih a bylo po srandě. Na druhou stranu musím přičíst k
dobru docela povedenou vizuální stránku filmu. Tady si tvůrce
docela vyhrál se svou představivostí. Ponuré prostředí
sirotčince bylo pěkné a docela hledím, že většinu času se
natáčelo ve staré fabrice.
Byla věčná škoda, že se do děje více nezapracoval ten maják.
Rozhodně mohlo jít o příjemné zpestření. Občas se mi chce
opravdu plakat, nad nevyužitým potenciálem který se tu přímo
vybízel k použití. To je ovšem nešvar valné většiny filmů.
Herecké výkony docela ušli, přestože jsem do té doby kromě
výborné Geraldine Chaplin nikoho neznal. Hlavní hrdinka si nevedla
vůbec špatně, stejně jako dětský představitel Simóna. S tím
jsem problém opravdu neměl. Pravdou ovšem zůstává, že v
konkurenci s asijskými duchařinami Sirotčinec dost zaostával.
Hodnocení:
60%
Žádné komentáře:
Okomentovat