0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

2. 10. 2016

Angel Heart (1987)

 Já přece vím, kdo jsem...A nebo ne?

Harry Angel pracuje jako soukromý detektiv. Většinou dělá na malých zakázkách, ale tentokrát dostane velice zajímavou práci. Tedy jak se to vezme. Kontaktuje jej podivín Louis Cyphre přes jednoho prostředníka s tím, že by potřeboval vypátrat jistého "Johnnyho Favoritea", kdysi oblíbeného zpěváka, který ve válce utrpěl ošklivé zranění a skončil na psychiatrické klinice. Pravidelně o něm dostával zprávy, ale ty před časem utichly a ho by zajímalo, zda je ještě vůbec naživu. Harry se pustí do práce a zjistí, že pacient skutečně v nemocnici pobýval, ale za pomoci neznámých osob a krytí svého tehdejšího ošetřovatele se mu podařilo ze zařízení utéct. Zprvu banální případ však brzy ukáže svou stinnou stránku. Během dalšího pátrání totiž začnou za podivných okolností umírat lidé, kteří měli s hledaným co do činění a brzy půjde o život i samotnému Harrymu…



Režie: Alan Parker
Rok výroby: 1987
Délka: 113 min
Země: USA / Kanada / Velká Británie

Hrají:
Mickey Rourke...(Harry Angel)
Robert De Niro...(Louis Cyphre)
Lisa Bonet...(Epiphany Proudfoot)
Charlotte Rampling...(Margaret Krusemark)
Stocker Fontelieu...(Ethan Krusemark)
...a další


Červené čísla a vesměs kladné hodnocení uživatelů na internetu slibovali kvalitní podívanou, takže mé očekávání bylo opravdu velké. Režisér Parker rozhodně nebyl žádným zelenáčem a většina jeho filmů si získala obrovskou diváckou přízeň. Zpočátku jsem však byl tímto filmem trochu zklamán, protože první polovina filmu mě moc nebavila. Pořád jsem čekal, kdy se objeví nějaký ten náznak hororu, ale dočkal jsem se jen obyčejné krimi zápletky, která postrádala pořádnou šťávu. Atmosféra sice nebyla úplně jalová, díky celkem dobře ztvárněnému (dobovému) prostředí a solidnímu hudebnímu doprovodu, jenže já si sliboval přece jenom něco trošku odlišného.

Navíc Rourkeho nemám coby herce moc rád. Jediné dva filmy, kde jsem ho musel přetrpět jsou 9 a 1/2 týdne a Smyslná orchidej, tam jsem se ale spíš věnoval pohledným herečkám. Tady mě však docela překvapil a konečně jsem ho viděl i něco zahrát. Naopak De Niro se mi nelíbil vůbec a byl to jeden z jeho nejslabších výkonů. Bylo to dozajista způsobeno i tím, že tu nedostal zas až tolik prostoru, který by dal šanci vyniknout jeho hereckému talentu. Druhá polovina ve které se objevilo i voodoo, už byla mnohem lepší.

Právě v těchto okamžicích jsem si konečně začal vychutnávat celou hloubku příběhu a hned se mi zvedla nálada. Navíc závěrečných patnáct minut bylo přesně podle mého gusta, ale takhle měl
vypadat celý film. Hororový fanda i přívrženci lehké erotiky si tak přišli na své a já tak mohl nakonec přece jenom zvednou své hodnocení. Nesouhlasím sice, že by Angel Heart byl nějakou velkou peckou, ale lehce nadprůměrným filmem určitě ano. 

Hodnocení:
60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat