0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

23. 12. 2022

Black Christmas (2019)

Děvčata ze školy Hawthorne College rozhodně neprožijí tyto vánoční svátky v klidu a míru. No jestli je tedy vůbec přežijí…

Studentka Riley chodí na Hawthorne College a společně s několika dalšími dívkami ze sesterstva hodlá strávit vánoční svátky na koleji. Nedávno jí totiž zemřeli oba rodiče. Většina studentů a studentek odjíždí domů, ale najde se zde i několik takových, kteří takové štěstí nemají, nebo se jim prostě jen nechce. Nedaleko má své sídlo i chlapecké bratrstvo Delta Kappa Omicron (DKO), jejichž prezident Brian měl Riley před časem znásilnit, ale škola i policie vše zametla pod koberec. Dívky se jim (mu) hodlají pomstít na jejich vánoční párty svým vystoupením, což se jim i povede, ale od té chvíle pro ně nastanou krušné chvíle. Některé z dívek zmizí, ostatním chodí zastrašující zprávy na mobil, a později jsou některé zavražděny záhadným vrahem v plášti a masce. Riley, její kamarádka Kris a nový přítel Landon začnou postupně odhalovat děsivé tajemství této školy i jejího zakladatele. Je však skutečně vrahem někdo z bratrstva DKO, nebo za vším stojí někdo úplně jiný…



Český název: Černé Vánoce

Režie: Sophia Takal

Rok výroby: 2019

Délka: 92 min

Země: USA

 

Hrají:

Imogen Poots...(Riley)

Aleyse Shannon...(Kris)

Lily Donoghue...(Marty)

Brittany O'Grady...(Jesse)

Caleb Eberhardt...(Landon)

Cary Elwes...(profesor Gelson)

...a další


Když jsem zaregistroval další film s názvem Black Chrismas, měl jsem obavy, aby to zase nedopadlo špatně, jako remake z roku (2006). Jsem totiž docela velkým fandou stejnojmenné klasiky z roku (1974), která dodnes patří mezi moje nejoblíbenější hororové filmy s vánoční tématikou. A tyto obavy se bohužel naplnily. Feministky a děvčata z hnutí Me Too asi budou chrochtat blahem, protože si nešlo nevšimnout oné „propagandy“ ve scénáři, jak všichni muži jsou špatní a jenom využívají či zneužívají ženy, ale to nebylo to jediné, co mi na tomto filmu vadilo.

 

Většina postav včetně hlavní hrdinky mi byly krajně nesympatické (jo pár holek tu bylo pěkných od pohledu, ale…) a z pohledu hororové fandy jsem se nedočkal ani uspokojující podívané v podobě dalšího alespoň průměrného slasheru, solidních mordů a atmosféry, kvůli kterým bych byl schopný ty blbosti okolo hodit za hlavu. Ač je tu mrtvých nakonec docela dost, většina vražd se odehraje mimo záběr kamery, nebo je v nejlepším utne rovnou střih a nám už jsou naaranžovány jen mrtvoly.

 

Když k tomu připočítám i onu nadpřirozenou vložku v podobě černé magie a odkazu zakladatele školy, musel jsem už jen kroutit hlavou. Nerad bych prozrazoval úplně všechno, ale i tohle mi přišlo dost padlé na hlavu. Za celou dobu se tu navíc objeví jen několik slušných záchvěvů atmosféry, která jakoby po většinu filmu jen vykukovala zpoza rohu. Úvodní mord a bitka o přežití v domě sesterstva patří asi k tomu nejlepšímu na celém filmu. Dívky možná ocení feministický text při tanečním a pěveckém vystoupení. Samotný závěr už byl jen poslední kapkou do digitálního ohně a já byl neskutečně rád, když se objevily závěrečné titulky.

 

Tato variace Black Christmas tak zcela po zásluze patří mezi podprůměrné záležitosti, které se netěší téměř žádné divácké oblibě a já se vůbec nedivím. Raději si pusťte původní film nebo třeba Gremlins, chcete-li trávit vánoční svátky u hororového žánru s touto tématikou.


Hodnocení:

30% 

Žádné komentáře:

Okomentovat