Marina patřila ještě donedávna k nejlepším novinářkám, ale z osobních důvodů se rozhodla se svou profesí skončit. Svým bývalým přítelem je však požádána, aby napsala ještě jeden poslední článek. Ten se má týkat případu sériového vraha – učitele, který byl umístěn do psychiatrické léčebny. Než se k němu novinářka vůbec dostane, podaří se maniakovi utéct. Marina společně s detektivem jej pronásledují až do rozlehlé bohem opuštěné „vesnice“, kde se však dostanou do potyčky s několika místními vyvrženci, kteří policistu zabijí a pro Marinu tak začíná boj o holý život…
Režie: Denis Neimand
Rok výroby: 2006
Délka: 110. min
Země: Rusko
Hrají:
Elena Babenko …………………….(Marina)
Mikhail Efremov ………………….(Kind Man, maniak)
Vyacheslav Razbegaev …………….(Pavel)
Aleksey Serebryakov ……………….(Terminator)
Yusup Bakhshiev ……………………(Lavrenti)
…a další
Premiéru v režisérském křesle si Neimand určitě
užil a přestože mu nemůžu upřít snahu přinést do ruských hororových vod nový
vítr, tak se mu to moc nepovedlo. Tím myslím hlavně fakt, že jak to všechno
slibně začalo, tak v průběhu filmu se hororová podstata úplně vytratila a
my tak sledovali jakousi variaci směsice kriminálky a thrilleru. Když jsem si
tak zběžně přečetl obsah filmu, těšil jsem se na další příběh o masovém
(sériovém) vrahovi, jehož zápletka navíc bude okořeněna o bandu buranů v polorozpadlé
vesnici, kterým bude hlavní hrdinka vystavena na pospas. Místo toho následovala
jakási psycho podívaná (především díky způsobu – práci kameramana a střihače) v první
polovině a ruský „Terminátor“ tu byl naprosto k hovnu. Ta druhá polovina
už lehce ztratila šmrnc a začala nudit.
Asi největším přínosem byl výběr Babenkové do hlavní
role. Tahle sympatická herečka dokázala naplno využít svých hereckých schopností
a talentu a jasně vévodila nad ostatními. Najít jí role neskutečně sedla i díky
scénáři, hláškám i situacím, kterým byla „Marina“ vystavena. K dobru musím
připočítat i prostředí, v němž se děj odehrával. Ona skoro opuštěná a
polorozbořená vesnice vypadala jak z nějakého postapokalyptického světa a
skrývala nepřeberné množství nejrůznějších možností, jen kdyby si s tím tvůrci
více pohráli. Přišlo mi, že potenciál byl využit tak napůl.
To samé platí i o přítomnosti místních buranů –
nejrůznějších individuí, které se zde schovávali před policií. Po zavraždění
policajta, jakoby scénárista skoro rezignoval a přestal s nimi pracovat. Pokud
nepočítám dvojici gangsterů a následné pošimrání vidlemi. Právě od této chvíle
se mi to přestávalo líbit. Když už si totiž dali tu práci nám představit
ruského „Terminátora“ a ona postava vypadala zprvu tajemně (někomu možná i
hrozivě), tak jsem očekával pořádný masakr. Jenže jeho přítomnost byla ve
finále naprosto zbytečná. Alespoň že ta automobilová honička stála za to.
Žigulík je prostě žigulík.
Zhest v sobě nese i jisté morální poselství,
stejně jako pocit beznaděje a chaosu. Tohle všechno bylo předurčené k dobré
podívané, jen kdyby měl pan režisér více zkušeností a scénárista si veškerou
svou inspiraci nevypotřeboval v první polovině. I proto mi přijde
přemrštěná stopáž trochu zbytečná. Denis Neimand to však nakonec stačil
ukočírovat alespoň do průměrných vod, ale měl určitě navíc.
Hodnocení:
50%
Žádné komentáře:
Okomentovat