0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

2. 6. 2019

Remaining, The (2014)


Jen skutečná víra vás může zachránit před božskou apokalypsou. Tedy alespoň to tvrdí tvůrci tohoto filmu…


Během svatebního dne Skylar a Dana, dojde kromě emocí, novomanželského polibku a pořádné hostiny k božské apokalypse, která doslova rozpoutá lavinu katastrofických událostí. Polovina lidí po celém světě během krátkého okamžiků umírá, jakoby stačilo lusknutí prstem a na ty méně šťastné se valí jedna pohroma za druhou. Novomanželé společně se svými přáteli Jackem, Tommym a Allison tak musí čelit nejen obrovskému chaosu, ale i otázce víry a samotným Jezdcům Apokalypsy…



Český název: Den po konci světa

Režie: Casey La Scala
Rok výroby: 2014
Délka: 88 min
Země: USA

Hrají:
Johnny Pacar...(Tommy)
Shaun Sipos...(Jack)
Italia Ricci...(Allison)
Alexa PenaVega...(Skylar)
Bryan Dechart...(Dan)
Liz E. Morgan...(Sam)
...a další


Námět to byl vskutku zajímavý a první půlhodina tohoto filmu byla opravdu vydařená. Líbila se mi kombinace found footage, klasické kamery a rozpoutaní apokalypsy, kdy se jedna katastrofa valila za druhou. Tahle nějak si skutečně představuji onen „konec světa“. Bylo vidět, že se snažili navodit tu správnou atmosféru a napětí, které by proměnili tento film v nezapomenutelnou podívanou. Jenže potom nastal zhruba v polovině neskutečný zlom a vše dobré šlo do kytek.

Na řadu totiž přišla víra a náboženská agitka. Mám takové podezření, zda to taky tajně nesponzorovala církev, aby následně zvýšila počet svých věrných oveček, kteří by hledali spásu u boha a nebrali jeho jméno nadarmo. Vždyť by bylo tak „krásné“ být „vytržen“ a zachránit se tak před následné apokalypsou, kdyby náhodou skutečně vypukla. Takže já mám smůlu, páč jsem pohan, předmanželský sex mi není cizí a do kostela chodím leda tak na pohřby. Ale to sem nepatří. I nadále jsem ve filmu cítil několik zajímavých záchvěvů – zvláště pak při umírání jednotlivých postav. Bohužel ta božská omáčka okolo mi lezla na neskutečně na nervy.  Co se hereckých výkonů týče, tak ty nebyli vyloženě špatné, přestože moc známých tváří jsem tu nezaregistroval.

The Remaining však nikdy nebude patřit mezi moje oblíbené filmy a dost pochybuji, že si jej ještě někdy pustím znovu. Přece jenom jsem si hlavně užil zhruba první půlhodinu. Potom už jsem jen nervózně sledoval časomíru, kdy to božské utrpění skončí nejen pro hlavní hrdiny, ale i mne samotného. Je vážně škoda nevyužitého potenciálu, který tento příběh zpočátku nabízel.


Hodnocení:
40% 

Žádné komentáře:

Okomentovat