0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

13. 1. 2017

Cellar Dweller (1988)

Komiksy můžou být mnohdy životu nebezpečné!!!  

Colin Childress býval jedním z nejnadanějších a nejuznávanějších komiksových kreslířů. Jednoho dne však z nepochopitelných důvodů zahynul ve svém domě a zůstalo po něm nedokončené dílo Cellar Dweller. Po mnoho letech se jeho dům proměnil v poklidné místo pro nejrůznější umělce, kteří zde hledají svou ztracenou inspiraci a čerpají novou sílu. Jednou z nich je i mladá kreslířka Whitney. Z té se vyklube Childressova fanynka, která ve sklepení nalezne jeho nedokončené dílo. V tu chvíli dostane nápad jej dokončit a tak se s chutí pustí do práce. Jenže po vytvoření prvního obrázku dojde k oživení děsivého přízraku z kreseb a následně zmizí první obyvatel domu. Jde jen o náhodu, nebo skutečně monstrum žije vlastním životem a rozhodlo se dokončit dílo zkázy…



Český název: Smrtící přízrak
Režie: John Carl Buechler
Rok výroby: 1988
Délka: 77 min
Země: USA

Hrají:
Debrah Farentino...(Whitney Taylor)
Brian Robbins...(Phillip Lemley)
Miranda Wilson...(Lisa)
Yvonne De Carlo...(Mrs. Briggs)
Vince Edwards...(Norman Meshelski)
Jeffrey Combs...(Colin Childress)
...a další


Náhodný výběr z mé filmotéky tentokrát určil tento starý kousek a já samozřejmě nebyl proti. Námět oživlého monstra z komiksu vypadal docela slibně a navíc v hereckém obsazení figurovalo jméno Jeffreyho Combse. Béčka z osmdesátých let mě navíc málokdy zklamou a i samotná délka vypadala přívětivě. Byl jsem docela překvapený, že nám tvůrci nabídnou podobu monstra hned v prvních minutách, na což nebývám moc zvyklý. Přízrak sice na mě moc velký dojem neudělal, ale nebyl jsem ani vyloženě zklamaný. Mord pohledné dívky, trocha té nahoty a Jeffrey – to vše nasvědčovalo tomu, že tohle prostě nemůže dopadnout špatně. Bohužel jsem neměl ani páru, že Combs tu hraje jen vedlejší roli. Přesto patřil k tomu nejlepšímu, co tu bylo k vidění.

Vytvořená atmosféra měla ty správné grády, ale tohle opojení netrvalo moc dlouho. Následoval totiž posun v čase a příjezd mladé Whitney. Což o to, Debrah Farentino byla pohledné děvče a ani Miranda Wilson nebyla k zahození, ale zbytek osazenstva mě zrovna moc nezaujal. Navíc příběh ztratil na tempu a já se začal lehce nudit. Naštěstí se brzy hlavní hrdinka pustí do kreslení a já si tak mohl alespoň užít velmi zajímavé kresby. Ty byly opravdu vydařené. O něco horší to však bylo u následujících mord scén. Scéna z koupelny sice potěší mužskou část publika, ale jinak se vše důležité odehrávalo vždy mimo záběr kamery. Což mě opět dost zklamalo.

Snaha vytvořit depresivní prostředí, se dost míjela účinkem, stejně jako emoční výlevy většiny zúčastněných. Místy mi přišlo, že herci až moc okatě přehrávají. Navíc jsem v oněch dramatických chvílích postrádal pořádnou dávku napětí. Na můj vkus to bylo dost jalové. Smrtící přízrak se sice snažil diváky dostat do varu alespoň na konci filmu, ale tímto krokem zachraňoval režisér jen vlastní neschopnost, udržet stejnou kvalitu po celou dobu příběhu. Nechci však tento film zbytečně zatracovat, protože se dá přežít ve zdraví a dá se v něm najít i několik pozitivních prvků. Na víc než průměr to však nemá ani omylem!

Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat