0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

6. 4. 2013

Bait (2012)


Hladoví žraloci v zatopeném obchoďáku? Nu proč ne…
Uběhl rok od tragické smrti Joshova kamaráda a on se z toho stále nedokázal pořádně vzpamatovat. Odešel od plážových záchranářů a začal pracovat v obchodním centru jako prodavač. Shodou okolností se zde po dlouhé době setkává se svou bývalou láskou Tinou zrovna ve chvíli, kdy obchod přepadnou dva lupiči a město zaplaví obrovská vlna Tsunami. Obchoďák se ocitá pod vodou a jen hrstka přeživších musí bojovat o holý život nejen s obrovským přívalem vody, ale i dvěma velkými bílými žraloky, kteří toužebně očekávají čerstvé maso.



Český název: Tsunami
Režie: Kimble Rendall
Rok výroby: 2012
Délka: 91. min
Země: Austrálie

Hrají:
Xavier Samuel …………….(Josh)
Sharni Vinson ……………...(Tina)
Julian McMahon ……………(Doyle)
Richard Brancatisano ……….(Rory)
Phoebe Tonkin ………………(Jaimie)
…a další



Po delší době jsem se opět rozhodl, podívat se po nějakém tom žraločím filmečku a volba padla na tento nový australský výtvor. Po předčtení několika komentářů a přirovnávání k „Útoku z hlubin“, jsem byl plný očekávání a popravdě nechápu, jak to vůbec mohlo někoho napadnout. Takže, po sérii „pičovin“ od Asylum konečně vítaná změna především co se scénáře týče (i tady se sice dočkáme několika nelogičností a vše se musí brát především s humorem), ale dá se tu nalézt i několik originálních prvků a především se tvůrcům místy podařilo navodit zajímavou atmosféru, která si tu a tam potykala i s napětím.
Především se mi líbilo rozdělení děje na dvě místa, kdy obě měla své světlé chvilky, ale i dost záporů. Já nejsem zrovna ten, který by moc vyčítal špatné digitální efekty (u žraločích filmů), takže ani tady to nebudu dělat, nic méně zatímco u predátorů mi to nevadí, tak u krve to nesnáším. A že jí tu bylo požehnaně, stejně jako céčkových gore efektů. Každopádně splnili svůj úkol téměř dokonale (na průměrný film) – tedy pobavit diváka.   Líbila se mi práce scénáristy, který alespoň některým postavám „vdechl“ zajímavé rozvíjení jejich osudových příběhů. Tady nečekejte ovšem žádné zázraky, zas až tak propracované to nebylo. Každopádně šlo o jisté okořenění jinak stereotypní teenagerské podívané, kdy každý jen čeká, kdo jako další skončí ve žraločích čelistech.
Asi nejvíce mně překvapilo herecké obsazení, protože skoro nikoho jsem neznal. Mezi zcela neznámými tvářemi jsem však objevil několik talentovaných mladých hereček, které se tentokrát ani nemusely svlíkat, aby mě zaujaly. No a samozřejmě nesmím opomenout Juliana McMahona, který byl asi hlavním tahounem tohoto snímku. Jedno však musím tvůrcům opravdu vytknout a to: Že tu na můj vkus přežilo zbytečně moc postav!!! Chtělo to ještě trochu více „prokrvit“ a využít ty dva čtyřmetrové žraloky, kteří nebyli vidět ve vodě po prsa. Doufám, že se někdy dočkám zase nějakého opravdu vydařeného následovníka (Jaws) a ne průměrných, tedy hlavně podprůměrných a odpadních kopií. 

Film Bait rozhodně nepovažuji za žádný zázrak, ale jen nadávat na něj taky nebudu. Samozřejmě dá se tu nalézt spousta slabých míst, nelogických prvků, ale nudu jsem tu nepotkal. Dokonce jsem přijal za svůj i místy „trapnější“ australský humor a nadsázku, ale ve finále se docela bavil. 


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat