0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

28. 1. 2023

New Mutants, The (2020)

Milovníci komiksů tu zapláčou nad výdělkem anebo ne?

Dani – mladá dívka s indiánskými kořeny jako jediná přežije podivnou katastrofu své vesnice, která ji totálně zdevastovala. Probouzí se ve speciálním zařízení, které vede doktorka Reyes. Ta má na starosti mladé teenagery, u kterých se projevily nadpřirozené schopnosti, jenž však neumí pořádně ovládat a jsou tak hrozbou nejen sami pro sebe ale i společnost. Čtveřice mladých mutantů však rozhodně nesdílí nadšení, že jsou zde doslova uvěznění a zpočátku nechovají ani žádné sympatie k Dani. Dívka dosud netuší, jakou schopností vládne, ale když zanedlouho začnou všichni prožívat znovu své nejhorší noční můry a halucinace jsou stále živější, začne být všem jasné, že s příchodem Dani se pobyt v tomto zařízení stane pro všechny jedno velké peklo. Peklo, kterému se budou muset všichni postavit bok po boku, nebo z něj nikdo nevyvázne živý…



Český název: Noví mutanti

Režie: Josh Boone

Rok výroby: 2020

Délka: 94 min

Země: USA

Alternativní název: X-Men: The New Mutants

 

Hrají:

Blu Hunt...(Dani Moonstar)

Maisie Williams...(Rahne Sinclair)

Anya Taylor-Joy...(Illyana Rasputin)

Charlie Heaton...(Sam Guthrie)

Henrique Zaga...(Roberto da Costa)

Alice Braga...(Dr. Reyes)

...a další


Nikdy jsem nebyl a asi ani nebudu příznivcem a zarytým fandou zfilmovaných „Marvelovek“. Ač mi komiksová podoba všech těch hrdinů či animované verze nevadily, filmová zpracování jsou pro mne jedním velkým utrpením. Série X-Men mě tak rovněž zcela minula (tedy viděl jsem úplně první film a nějak zvlášť jsem okouzlen nebyl), takže tahle rádoby scifi-hororová podívaná pro náctileté mou krevní skupinou taktéž není. Dodívat se do konce, jo to byl pro mne ten pravý horor.

 

Nesympatické postavy, stupidní děj a hromada nudy – to je jen strohý výčet všech záporů, na které jsem tu narazil. Ona tajemství a noční můry z minulosti jsou tu u všech jen zhruba načrtnuty, pár pokusů o děsivé momenty by se tu našlo, ovšem vše je obaleno hromadou nudné vaty, u které jsem jen protáčel panenky. Máme tu lesbickou vložku, bez které by to v dnešní době už ani nešlo, jen ten černoch a nějaká ta „transka“ mi tu chyběli, aby se splnily všechny ty novodobé zvrácené kvóty.

 

Kreatury se smajlíkem na ksichtu, pedofilní kněz ani ohořelá přítelkyně moc nezabrali a tak jediné, co trošku potěšilo, byl ten digitální medvědí démon. Celé to však působilo, jako by to bylo natočené pro diváky do patnácti let, a když jsem se podíval na celkový rating – taky že skoro jo. Ty vole, na tohle jít do kina, tak odcházím děsně nasraný. Anya Taylor-Joy jasně nejlepší na celém filmu. I díky ní tomu dám alespoň podprůměrné ohodnocení, protože jinak bych šel s procenty ještě dolů. Malé děcka budou možná potěšeny, jinak ubohost.


Hodnocení:

40% 

Žádné komentáře:

Okomentovat