0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

28. 1. 2023

Last Night in Soho (2021)

60. léta byla v Soho pěkně divoká a přinesla sebou nejedno tajemství…

Mladá Eloise by se ráda stala módní návrhářkou a šla tak v šlépějích své tragicky zemřelé matky. Proto když dostane nabídku studovat na prestižní londýnské škole, neváhá a opouští svou rodnou vesničku, kde po sebevraždě své matky žila se svou babičkou. Velkým městem je doslova fascinována, ovšem díky bujarému životu své spolubydlící je nucena si najít vlastní podnájem, aby mohla mít klid pro své studium. Ubytuje se u staré „paní“ domácí Coliinsové a od té chvíle začne prožívat nejpodivnější dobrodružství svého života. Noc co noc začne mít podivně živé sny. V nich se ocitá v Soho 60. let, kde se setkává s mladou začínající zpěvačkou a tanečnicí Sandie. Ta se pro ní stává zpočátku vzorem, ovšem postupně začne odkrývat stinnou stránku jejího života a Eloise začne pochybovat, zda je to všechno jen výplod její fantasie, nebo jde o zoufalé volání o pomoc z minulosti tohoto místa. Začne mít podivné vidiny, na každém kroku jí pronásledují děsivé přízraky a ona se stává svědkem hrůzné tragédie, která ovlivní nejen její psychiku, ale i lidi okolo ní…



Český název: Poslední noc v Soho

Režie: Edgar Wright

Rok výroby: 2021

Délka: 116 min

Země: Velká Británie

 

Hrají:

Thomasin McKenzie...(Eloise)

Anya Taylor-Joy...(Sandie)

Diana Rigg...(Ms. Collins)

Michael Ajao...(John)

Rita Tushingham...(babička Peggy)

Matt Smith...(Jack)

Synnove Karlsen...(Jocasta)

...a další


Vlastně ani nevím, proč jsem tak dlouho odkládal tento film. Přitom jde o vcelku zdařilou záležitost, která má divákům rozhodně co nabídnout. Režisér Wright mě už několikrát dokázal přesvědčit, že točit on prostě umí a i zde si nevedl vůbec špatně. Poslední noc v Soho je hodně zvláštní záležitost, která mě místy skutečně dokázala vtáhnout do děje, nabídla mi spoustu zajímavých momentů, dobré herecké výkony obou hlavních představitelek, ale zároveň i několik pasáží, které se mi zas až tolik nelíbily. Místy to totiž zbytečně ztrácelo tempo – atmosféru i atraktivitu a čím víc se blížil film ke svému konci, tím mě to bohužel bavilo míň a míň.

 

Hlavní hrdinka mi byla sympatická, docela si mě získala i na svou stranu „svou nevinností“, ale raději si barvit ty vlasy neměla. To je ale vedlejší. Největší předností byl děj odehrávající se v minulosti. Všechny ty barvičky, kostýmy, pěvecké i taneční čísla, atmosféra a především neskutečně sexy Anya Taylor-Joy (ani jsem nevěděl, že umí tak dobře zpívat i ve skutečnosti). Tragický příběh její postavy byl z mého pohledu tím vůbec nejlepším na celém filmu. Doslova jsem se „zažral“ do postupného odhalování jejího osudu a místy mi jí bylo i líto.

 

Bohužel aby tenhle film obstál i v hororových vodách, objevili se tu i přízraky (duchové) a ti už tak dobře zpracovaní nebyli. Čím častěji se objevovali, tím to bylo víc otravné. Nebudu-li počítat ono finální odhalení, co se tehdy skutečně stalo. Naštěstí i díky nim se tu objeví alespoň pár vygradovaných scén a ponurá atmosféra. V neposlední řadě bych samozřejmě nechtěl opomenout ani účast a výkon dnes již bohužel „nebožky“ Diany Rigg. Které byl tento film nakonec věnován. I ona patřila k hlavním pilířům tohoto příběhu.

 

Last Night in Soho není špatný film a nabídne nám docela slušnou podívanou. Je to ovšem taková zvláštnost, která nemusí sednout každému a bez některých pasáží – prvků bych se klidně obešel. Pár slabin by se tu našlo. I tak jde o lehce nadprůměrnou podívanou, kterou jsem určitě neviděl naposledy.


Hodnocení:

60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat