0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

31. 10. 2012

Grabbers (2012)


Irové přišli na to, jak porazit nebezpečné monstrum z vesmíru. Stačí se pořádně ožrat!!!

Na irský ostrov Erin přijíždí mladá Lisa, která se má připojit k místnímu policejnímu sboru. Místní seržant odjíždí na několik dní na pevninu a tak jeho zástupce Ciarán potřebuje dle slov svého nadřízeného výpomoc. Tomu se to však moc nelíbí, protože v malém rybářském městečku stejně není do čeho píchnout a rád se oddává alkoholovému opojení. Jeho nová parťačka je však abstinentka a tak si zpočátku moc nerozumí. Vše se však změní, když jsou na pobřeží vyvrhnuty mrtvé velryby a několik místních obyvatel záhadně zmizí. Do toho všeho místní ožrala Paddy objeví malého podivného tvora podobného chobotnici, který je vysoce agresivní. Zpočátku to berou všichni na lehkou váhu, ale jen do doby než se objeví obří stvůra, která rozpoutá krvavou honbu za potravou…



Festivalový název: Chňapáci
Režie: Jon Wright
Rok výroby: 2012
Délka: 94. min
Země: Velká Británie / Irsko

Hrají:
Richard Coyle …………………(Ciarán O'Shea)
Ruth Bradley …………………...(Lisa Nolan)
Russell Tovey …………………..(Dr. Adam Smith)
Lalor Roddy …………………….(Paddy Barrett)
David Pearse ……………………..(Brian Maher)
…a další



Poslední dobou jsem se zaměřil na hororové scifi komedie a shodou okolností jsem narazil na tento snímek. Nedávno jsem shlédl solidní britský kousek Attack the Block (2011) a tak jsem se vyloženě těšil na další skvělou podívanou. Jenže ono to s tímto filmem není vůbec jednoduché. Přestože i tentokrát se dočkáme celkem zábavných situací a hlášek, tak děj samotný už tak dobrý není a dá se zde nalézt dost slabin. Jakožto milovník Irska (to díky tomu, že jsem tam nějakou dobu žil) a irského pití, však tvůrcům odpouštím. Kde jinde bych taky viděl velice zajímavý nápad: Pokud chcete zabít lidožravé monstrum, musíte se nejdřív pořádně ožrat!!! Konečně vím na co se mám doma vymluvit, když jdu do hospody. „Co kdyby mě po cestě něco napadlo“.

Jelikož jde o převážně o komedii, tak se nic co zde uvidíte, nesmí brát moc vážně. Ani sami tvůrci se nesnažili zplodit nějakou kule-rvoucí atmosférickou pecku, při které si budete peřinou zakrývat oči. Samozřejmě lze zde nalézt trochu toho napětí, ale film měl ozdobit především černý britský humor a trefné hlášky / potažmo situace. Asi nejvíce mne dostala ona stará paní a její „Dva pivní střiky“. Dle mého názoru jsme se zde dočkali i docela obstojných hereckých výkonů – bylo vidět, že herci si natáčení určitě užili. Podezřívám producenta, že jim skutečně dovolil chlastat. 

Rovněž ztvárnění nestvůry, potažmo všech monster určitě vyvolá rozporuplné názory. Přestože nejde o žádné převratné masky, tak já byl docela spokojený. Chobotnice – matka se vyvedla určitě lépe, než její mladé. Tedy nepočítám ty laškující prcky v hospodě, kdy mi to připomnělo Critters. Nejde sice o žádné digitální pecky, ale klasickou béčkovou podívanou. V podobně laděném duchu byla i převážná většina scén (útoků monstra). Divák si nemohl být dopředu jistý, zda někdo zemře, nebo přijde na řadu další komická vložka. Pevně věřím, že si to návštěvníci karlovarského festivalu užili, tedy co můžu soudit z komentářů, které jsem četl na internetu. Takže děcka, šupněte do sebe nějakou tu štamprli, nebo pivko a klidně si pusťte tento film. 


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat