0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

31. 12. 2020

Trick or Treat (1986)

Metalová pomsta ze záhrobí může nejen vyděsit, ale i pobavit. Někoho ale může i šeredně bolet…!


Mladík Eddie je velkým fanouškem zpěváka Sammiho Curra. Nejenomže zbožňuje jeho hudbu a rebelský styl života, ale zároveň je pro něj jedinou útěchou. Eddie je totiž školním outsiderem, který je dennodenně šikanován a zesměšňován skupinou spolužáků. Zrovna se blíží Halloween, když Sammi Curr zemře při požáru hotelu. Eddie je doslova zdrcen, ale shodou okolností mu místní rádiový DJ Nuke dá jako útěchu zpěvákovu dosud nezveřejněnou poslední nahrávku, kterou hodlá pustit na školní Halloweenské párty, tak jak si Sammi přál. Eddie je doslova unešený, ale záhy zjistí, že s nahrávkou není všechno v pořádku. Když jí totiž náhodou pustí pozpátku, objeví na ní zanechaný vzkaz – skrze ní začne promlouvat zpěvákův duch, který nabídne Eddiemu možnost, se pomstít všem kteří mu ubližovali a ten s nadšením nejprve přijímá. Jaksi se ovšem zapomene zmínit, že půjde o odplatu pěkně krvavou a sám Sammi Curr touží rozpoutat na školní párty vražedné vystoupení na které nikdo nadosmrti nezapomene…



Český název: Koledu, nebo něco provedu

Režie: Charles Martin Smith

Rok výroby: 1986

Délka: 98 min

Země: USA

 

Hrají:

Marc Price...(Eddie Weinbauer)

Lisa Orgolini...(Leslie Graham)

Tony Fields...(Sammi Curr)

Gene Simmons...(Nuke)

Ozzy Osbourne...(Reverend Aaron Gilstrom)

Doug Savant...(Tim Hainey)

...a další


Poslední den tohoto nepříliš dobrého roku 2020 jsem se rozhodl si zpříjemnit nějakým kouskem z 80 let a náhodná volba mi vybrala právě tento film. Už mi leží ve sbírce docela dlouho, ale tak nějak jsem jej opomíjel, což jsem se rozhodl konečně napravit. Mám rád rockovou a metalovou muziku, mám rád Ozzyho Osbourna i skupinu Kiss (Gene Simmons), takže jsem se na tyto pány neskutečně těšil. Oba sice dostali jen vedlejší role, ale i tak jejich účast potěšila a Ozzyho coby reverenda jsem málem nepoznal.

 

Co se samotného filmu týče, proběhla nějaká ta menší no i trochu větší šikana a já se konečně těšil, až se dostaví hororové prvky. No a nemůžu si zas až tolik stěžovat. Úvodní démonický sexík v autě a roztavené uši na mě udělali docela dojem, atmosféra začala pomalu houstnout, tvůrci začali přitvrzovat a takové záhrobní vystoupení ve škole se mi taky líbilo. Škoda jen, že tam se to dost odbylo jen elektrickými záblesky a kouřícími botami. Hudební doprovod byl ale docela dobrý, to zas jo.

 

Trick or Treat hodnotím jako průměrnou ale docela sympatickou hudební / hororovou podívanou, říznutou i trochou té komedie a povinné špetky nahoty. Herecké výkony byli obstojné, atmosféra i hudba slušná, pár dobrých momentů se tu taky našlo, hlavní záporák byl správně ujetý, takže docela spokojenost. Samozřejmě být to ještě trochu brutálnější, určitě bych se nezlobil. Občas vážně není na škodu, pustit si něco na odlehčení a zlepšení nálady.


Hodnocení:

60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat