0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

29. 12. 2020

Crazies, The (2010)

Myslím si, že Romero může být s tímto remakem svého originálu celkem spokojený. Krvavější podívaná s několika silnými momenty a dobrými hereckými výkony.


David Dutton je šerifem v malém městečku Ogden Marsh v Iowě. Jednoho dne sleduje stejně jako mnoho dalších občanů zápas v baseballu, když tu náhle na hřiště vkráčí podivně se chovající místní farmář s brokovnicí v ruce, který nedbá jeho pokynů a následně začne lidi zbraní ohrožovat. David neváhá a muže zastřelí. Nejprve si všichni myslí že byl opilý, ale tato situace nastartuje sled mnoha dalších strašlivých událostí. Další a další lidé propadají agresivitě a šílenství, začnou se vraždit navzájem a na scéně se objevuje armáda a ozbrojenci v plynových maskách, kteří celé město uvrhnou do tvrdé karantény. Lidé jsou násilím shromažďováni na strategických místech, neposlušní jsou nemilosrdně zastřeleni a to samé se stane těm, kteří se pokusí o útěk. Na povrch začne vyplouvat informace o agresivním viru, který se šíří vodou a ve všem tom zmatku se šerif, jeho žena Judy, jeho zástupce a mladá dívka přece jenom pokusí uniknout z města. Na každém kroku však na ně čeká řada smrtících nástrah…



Český název: Podivní

Režie: Breck Eisner

Rok výroby: 2010

Délka: 101 min

Země: USA / SAE

 

Hrají:

Timothy Olyphant...(David Dutton)

Radha Mitchell...(Judy Dutton)

Joe Anderson...(Russell)

Danielle Panabaker...(Becca)

Brett Rickaby...(Bill Farnum)

...a další


Na tento remake jsem se docela těšil, protože jsem na něj slyšel vesměs jen samé pozitivní ohlasy. Nejprve jsem si však pustil Romerův originál, abych měl možnost srovnávat a musím konstatovat, že oba filmy ač se v některých situacích dost rozcházejí si nakonec nemají mnoho co vyčítat a jsou zhruba na stejné úrovni. Zatímco v originálu se mi více líbila vytvořená atmosféra, beznaděj a především ona kritika systému a armády, tady jsem měl šanci zase vidět mnohem lepší herecké výkony, akční pasáže, mnohem více mrtvol a rozmanitější styl zabíjení.

 

Breck Eisner je režisér, od kterého jsem toho mnoho nečekal, ale nakonec jsem byl docela mile překvapený, jak si s tím poradil. I zde se dá narazit na pasáže se slušnou atmosférou, akorát zde nebyla tak moc využita armáda (jasně tu genocidu beru na vědomí), ale dost se tu hlavně zabíjeli obyvatelé mezi sebou – což mi samozřejmě zas až tolik nevadilo. Našlo se tu i několik silných momentů (připoutaní pacienti a ředitel s vidlemi, bitka v dětském pokojíčku, události v mycí lince, atd.). Stejně tak však i řada klišé, které mi tak trochu lezlo na nervy – bez toho se však už neobejde skoro každý druhý film.

 

Radha Mitchell navíc patří mezi moje oblíbenkyně a tady jí to docela slušelo. Ač jsem byl zprvu trochu zklamán, že její postava není moc využitá, ke konci filmu se to výrazně zlepšilo. Její filmový manžel byl docela sympaťák – nicméně ve starém originálu se mi výkon hlavního hrdiny líbil o něco více. Sečtu-li všechny klady a zápory, tak oba filmy jsou pro mne spíše průměrnými záležitostmi, ale za Radhu dám přece jenom o trošku víc procent.


Hodnocení:

60% 

Žádné komentáře:

Okomentovat