0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

30. 5. 2020

Us (2019)


Každý máme prý svého dvojníka, jen je lepší se s ním nikdy nepotkat…!


Čtyřčlenná černošská rodinka vyráží strávit pár dní na kalifornské pobřeží a jednou z jejich zastávek bude i pláž v Santa Cruz. Místo, které v matce Adelaide vyvolává hrůzné vzpomínky z dětství. Že je její strach oprávněný, se záhy ukáže býti děsivou skutečností, protože když se následujícího večera objeví na příjezdové cestě k domu čtyři záhadné postavy v červeném, boj o přežití může začít. Nejpodivnější na tom všem je, že cizinci vypadají skoro úplně stejně jako oni…



Český název: My

Režie: Jordan Peele
Rok výroby: 2019
Délka: 116 min
Země: USA

Hrají:
Lupita Nyong'o...(Adelaide Wilson / Red)
Winston Duke...(Gabe Wilson / Abraham)
Shahadi Wright Joseph...(Zora Wilson / Umbrae)
Evan Alex...(Jason Wilson / Pluto)
Tim Heidecker...(Josh Tyler / Tex)
...a další



Nenechal jsem se strhnout davem a nechal jsem tento film tak trošku uležet. Jordan Peele mě totiž nějak závratně neokouzlil ani svou prvotinou Get Out, takže jsem rozhodně neočekával žádné zázraky, přestože trailer k samotnému filmu nevypadal zas až tak špatně. A udělal jsem zase dobře. Opět se totiž ukázalo, že tento režisér a scénárista má prostě sice dobré tvůrčí myšlenky, ale ON prostě z toho nedokáže nikdy naplno vyždímat veškerý potenciál a všechno dělá jen tak napůl. Tedy alespoň mi to tak připadá.

I tady jsem se prvních cca 50 minut doslova sžíral nudou, protože naše čtyřčlenná rodinka mi nějak extra sympatická nebyla a ti jejich přátelé – no to byli vyložení čuráci. Málem jsem dostal tik do oka, když jsem pošilhával po časomíře, která se posouvala doslova slimáčím tempem, no a furt se nic zajímavého nedělo. Teprve s příchodem čtveřice dvojníků v červených „pyžamech“ se dostavila i alespoň trochu zajímavá atmosféra. I na krev a trošku toho utrpení došlo, no i tak mi to bylo podáváno vážně v malých dávkách.

Je ovšem holý fakt, že druhá polovina už byla rozhodně zajímavější. Největší chybou však bylo, že se nám sám tvůrce snažil podstrčit pod nos jakousi historku z podzemí a tajemným experimentem – jenže to bylo celé nedodělané, zbytečné a i tak to vyvolávalo spoustu otazníků. Kdyby raději nechal vše na představivosti diváků, udělal by mnohem lépe. A když už, tak masakr králíčků by taky nebyl od věci. Rasistických parafrází tu tentokrát taky moc nebylo – nu prostě Peele zase pohnojil, co se dalo. Opět se mu z toho nepodařilo vyždímat víc jak obyčejný průměr.


Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat