0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

3. 7. 2018

Gargantua (1998)


Televizní monster film, který si však nikdy příliš velkou oblibu u diváků nezískal. A dá se říci, že zcela oprávněně…


Mořský biolog Jack Ellway přijíždí společně se svým synem Brandonem na polynéský ostrov Malau, aby zde pozoroval vliv seismické aktivity na tamní podmořský život. Jenže záhy dojde ke zmizení několika lidí a místní doktorka Alyson přijde s podivnou historkou o neznámém prehistorickém tvorovi. Jack tomu zpočátku samozřejmě nevěří, ale jen do chvíle než jej spatří na vlastní oči a stane se svědkem jeho řádění. Na pomoc přijíždí armáda pod vedením plukovníka Waynea, která má však s tvorem vlastní plány. Nikdo z nich však nemá ani tušení, že podobných stvoření zde žije více a mladý Brandon se s nejmenším z nich tajně skamarádil…



Režie: Bradford May

Rok výroby: 1998
Délka: 90 min
Země: USA

Hrají:
Adam Baldwin...(Jack Ellway)
Emile Hirsch...(Brandon Ellway)
Julie Carmen...(Dr. Alyson Hart)
Doug Penty...(Paul Bateman)
Bobby Hosea...(plukovník Wayne)
...a další


Už jako malý jsem miloval filmová monstra jako Gojira, Gappa nebo King Konga, ovšem trvalo mi docela dlouho, než jsem si vzpomněl i na tento filmeček, který jsem svého času rovněž sjížděl na VHSce. Moc kvality nepobral to je zřejmé nejen díky tomu, že jsem na něj zapomněl, ale i díky nepříliš lichotivému hodnocení napříč celým internetem. Jakmile jsem si však film pustil, hned se mi vybavila ona malá roztomilá zelená příšerka, která neztratila nic ze svého půvabu ani po tolika letech. Ať si každý říká, co chce.

Musím však souhlasit, že samotný příběh opravdu moc kvalitní není a to raději nemluvím o podprůměrných hereckých výkonech všech zúčastněných. Inspirace Gojirou je zde zcela zjevná, stejně jako fakt, že jde o televizní produkt s nepříliš vydařenými triky. Nicméně se zde dá narazit na několik humorných momentů, které sice tvůrci nejspíš mysleli smrtelně vážně, ale jejich až trapné zpracování mnoho lidí hlavně rozesměje, než aby snad mělo někoho „vystrašit“. Já nejvíc ocenil pěkné prostředí, kde se natáčelo a potom již zmíněnou malou potvůrku.

Máte-li pevné nervy a nevadí vám se podívat na televizní brak nevalné kvality, je tento dost neškodný filmeček tím pravým pro vás. Musím však podotknout, že jsem už viděl i horší filmy, takže tomu už jen z nostalgie nějaké to procento (bodík) dám.

Hodnocení:
20% 

Žádné komentáře:

Okomentovat