0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

26. 2. 2018

Don't Knock Twice (2016)


Zaklepeš-li dvakrát na její dveře, čeká tě hotové peklo!

Před devíti roky se Jess potýkala s drogovou závislostí a tak se raději „vzdala“ své dcery Chloe, která tak skončila dětském domově (výchovném ústavu). Nyní je však již vyrovnanou ženou, vdala se, je z ní docela úspěšná sochařka a tak se rozhodne získat svou dospívající dceru zpět. Chloe jí však nemůže přijít na jméno a její návrh odmítne. Když se však společně se svým kamarádem vydají ke starému domu Mary Aminové (o které se vykládalo, že je stará čarodějnice, než si vzala svůj život) a z žertu dvakrát zaklepou na její dveře, nevědomky tím probudí starou kletbu. Ben následujícího dne zmizí a Chloe začne mít divné vidiny, které se následně mění v hrůznou skutečnost. Babayaga není jen legendou a pohádkou pro děti, ale nyní ji začne usilovat o život. Chloe se rozhodne vyhledat pomoc u své matky Jess, která její historce o čarodějnici zprvu nevěří, ale brzy obě pocítí hněv pekelných sil na vlastní kůži…



Režie: Caradog W. James
Rok výroby: 2016
Délka: 93 min
Země: Velká Británie

Hrají:
Lucy Boynton...(Chloe)
Katee Sackhoff...(Jess)
Nick Moran...(detektiv Boardman)
Pooneh Hajimohammadi...(Tira)
...a další


První polovina filmu mi moc záživná nepřišla. Sledovat dramatickou vložku v podobě chladného vztahu matky a dcery není ničím výjimečným a zvláště když se tomu věnuje podstatná část děje. Sice se díky několika indiciím dozvíme, proč k tomu došlo, ale chyběly mi potřebné emoce, které režisér prostě nedokázal pořádně prodat a hlavně přenést na filmové plátno. Navíc mi ani jedna z ženských postav nebyla zprvu moc sympatická. To se v průběhu filmu sice zlepšilo, ale ani tak jsem z toho moc „odvařený“ nebyl. O to víc jsem se soustředil na to, co že se skrývá za dveřmi, na které nemáte klepat dvakrát.

Babayaga jak si jí pamatujeme třeba z Mrazíka, to každopádně nebyla – což bylo mimochodem dobře. Nicméně již po prvním letmém seznámení v poblikávající chodbě mi bylo jasné, že tady máme klon hned několika postav z jiných filmů a originalitou to teda každopádně moc nehýřilo. Směs Samary/Sadako (Kruh), Kayako (Ju-on), bytost z filmu Lights Out, nicméně vypadala v ponurých scénách docela slušně a do ranečku dostala i pohybové kreace svých slavnějších předchůdkyň. Z toho samozřejmě vyplynulo i to, že se na scéně konečně objevila hororová atmosféra a nějaké ty lekací scény. Jejich dávkování však nebylo v takové míře, abych se z toho posadil „na prdel“ a krčil se strachy někde v koutě. Nicméně zlepšení tu bylo, o tom žádná…

Zhruba od chvíle kdy jsou Jess i Chloe terorizovány temnými silami v jejich domě, si mě tento film nakonec získal na svou stranu. Atmosféra se zlepšila, stejně tak i herecké výkony obou dam a já tak netrpělivě očekával gradující finále. O tom jestli bylo vydařené, se dá sice dost polemizovat, ale každopádně nebylo nejhorší. Dle docela vysokého hodnocení jsem však očekával o dost lepší podívanou, než se mi nakonec dostalo. Britové tak bohužel stvořili jen další průměrnou záležitost, která do mé TOPKY určitě patřit nebude.

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat