0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

21. 6. 2016

Romasanta (2004)

 Na španělském venkově bylo nalezeno několik rozsápaných mrtvol. Můžou za to skutečně vlci, nebo za vším stojí někdo úplně jiný?   

Děj filmu se odehrává roku 1851 na španělském venkově, kde bylo nalezeno několik zohavených lidských těl. Většinu mrtvol se podařilo před prostým lidem utajit (jsou jich desítky), ale i tak se mezi obyvateli začíná šířit strach. Těla byla rozsápána a byl jim odstraněn podkožní tuk. Začnou být pořádány lovy na vlky, ale vražedné řádění to stejně nezastavilo. Ve vrchních kruzích se dokonce mluví o vlkodlakovi, ale zatím se nepodařilo najít patřičné důkazy. Profesor Philips, který byl k tomuto případu přizván, je však přesvědčen, že za vším musí stát duševně nemocný jedinec, nikoliv nějaká bájná stvůra…




Český název: Romasanta: Hon na vlkodlaka
Režie: Paco Plaza
Rok výroby: 2004
Délka: 90 min
Země: Španělsko / Velká Británie
Alternativní názvy: Romasanta, la caza de la bestia, Werewolf Manhunt, The.


Hrají:
Elsa Pataky...(Bárbara)
Julian Sands...(Manuel Romasanta)
John Sharian...(Antonio)
Gary Piquer...(District Attorney Luciano de la Bastida)
David Gant...(Profesor Philips)
...a další


Tak a máme tu další filmu, který byl údajně natočený podle skutečných událostí. Tedy hlavní inspirací k jeho natočení byly historické soudní spisy o vůbec prvním španělském „sériovém vrahovi“ (Manuel Blanco Romasanta), který tvrdil, že trpí lykantropií, ale byla mu prokázána pouze „duševní porucha“. Popravdě jsem se o tento případ předtím nikdy nezajímal, takže nemůžu porovnat, jak se tvůrci filmu drželi historických fakt. K dobru jim však musím přičíst hlavně to, že se rozhodli ponechat jméno ústřední postavy. Co se však týče kvality filmu, tak tady jsem i po druhém shlédnutí, zůstal dost skeptický.

Nemám moc rád, když se do hororu míchá i romantický podtext, takže s tímto byl u mě jeden z tvůrců REC dost na štíru. Nicméně musím říci, že napodruhé se mi to líbilo přece jenom o trochu více, nežli minule. Dokázal jsem přistoupit na onu (ne)hororovou hru, kdy se tu sice objeví několik prvků, které určitě stojí za povšimnutí (přeměna z vlka do lidské podoby, rádoby rozsápané mrtvoly) – bohužel mnoho důležitého se odehrávalo spíše za kamerou. Takže jsem se stejně cítil dost ošizený. Nicméně Romasanta se stejně spíše podobá potemnělé detektivce či historickému dramatu a tady už si tvůrci vedli o trochu lépe.

Atmosféra má místy docela slušné grády, nicméně takových světlejších záchvěvů je tu opravdu jen několik. Spíše mě tempo příběhu místy dost uspávalo a jediné, co mě drželo při životě, byla „božská“ Elsa Pataky. Tahle ženská mě dokáže pokaždé pěkně rozohnit a to se nemusí ani svlékat ( i když kdo by se za takový bonus zlobil, že…). Přece jenom se tu však mohlo mnohem více přitvrdit, když už tady bylo mrtvol docela dost. Takže ve finálním hodnocení půjdu ještě o deset procent nahoru (poprvé jsem dal jen 30%). Podívat se na to určitě dá, ale dvakrát to určitě stačí.

Hodnocení:
40%

Žádné komentáře:

Okomentovat