0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

24. 6. 2016

Faust: Love of the Damned (2000)

 Brian Yuzna a jeho netradiční podání ďábelského Fausta…

Nadaný John Jaspers se probouzí po pořádné nakládačce ve svém ateliéru a první co uvidí, je jeho mrtvá přítelkyně (modelka). Pocit zmaru a bezmocnosti v něm vyvolá silné nutkání skoncovat se svým životem. Tu mu cizinec, který si prostě říká „M“ mu nabídne zvláštní sílu, aby se mohl pomstít. Stačí jen podepsat smlouvu vlastní krví. John souhlasí a od té chvíle se z něj stává doslova stoj na zabíjení. Při masakru na čínském velvyslanectví jej však zatkne policista Margolies, který využije jeho chvilkové slabosti. John je umístěn do do psychiatrické léčebny, kde jej má na starosti doktorka de Campová. Díky její terapii si na vše vzpomene (na smlouvu, své krvavé řádění) a začne svých činů litovat. Záhadný pan „M“ však vyšle své pochopy, aby malíře unesli, pohřbili a smlouva se tak mohla naplnit. John je však vzápětí vyvržen z pekla už coby ďábelský Faust, který nyní touží zabít samotného pana „M“ a zachránit svou novou lásku, kterou našel v pohledné doktorce. Jeho protivník však mezitím získal řadu stoupenců…



Český název: Faust: Smlouva s ďáblem
Režie: Brian Yuzna
Rok výroby: 2000
Délka: 98 min
Země: USA / Španělsko


Hrají:
Mark Frost...(John Jaspers / Faust)
Isabel Brook...(Jade de Camp)
Jeffrey Combs...(Dan Margolies)
Jennifer Rope...(Blue)
Andrew Divoff...(M)
...a další


Brian Yuzna mě kdysi okouzlil svým Dentistou a proto jsem se rozhodl vidět většinu jeho filmů (těch hororových samozřejmě). Faust se stal v pořadí čtvrtým a určitě ne posledním kouskem, který jsem od něj viděl. Prozatím nejhorším filmem je asi Rottweiler, ale ani Faust nedosahuje kvalit obávaného „zubaře“. Přitom jsem se nevýslovně těšil na další bizarní nářez, kterým se Yuzna vždy presentoval. Bohužel takových momentů tu bylo na můj vkus až příliš málo a spíš jsem zůstal po skončení filmu značně znechucený. Přitom začátek nevypadal vůbec špatně.


Masakr na velvyslanectví nevypadal vůbec špatně, ale jelikož jsem komiksovou předlohu nikdy neviděl (nečetl), neměl jsem ani tušení, co bude následovat. Vzhledem k tomu, že film však získal několik prestižních ocenění a nominací – neočekával jsem, že by to mohlo dopadnout až tak blbě. Popravdě zvolené speciální efekty, ani Faustova maska se mi moc nelíbili. Tenhle ďábelský mix Supermana a Batmana na mě moc velký dojem díky své gumovitosti neudělal. Bizarních situací tu byla celá řada, ale kromě těch orgií na konci, šly i ony mimo mou úroveň snesitelnosti. Situaci jen trochu zachránila ona latexová kráska a její „sadomaso“.


Naštěstí tu hrál J. Combs, který svým výkonem zachraňoval, co se dalo. Nicméně mohl dostat ještě více prostoru. Poté se mi po vizáž-ní stránce líbily i dvě herečky, ale tím to asi končí. Zbytek herců nepředvedl zrovna oslnivé výkony a ani Yuzna své nejlepší režisérské dovednosti. Místy mi to spíš než fantasy horor připomínalo trapnou komedii plnou dementních hlášek a dialogů. Bohužel očekávání bylo mnohem větší.


Hodnocení:
40% 

Žádné komentáře:

Okomentovat