0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

12. 6. 2016

Arachnid (2001)

 Nejhorší španělský film, který jsem zatím viděl. Aneb jak i člověk trpící arachnofobií zůstane při jeho sledování zcela v klidu.

V malé klinice na Guamu je hospitalizován muž s podivnými ránami na obličeji. Místní doktor Leon je přesvědčený, že to muselo způsobit pavoučí kousnutí. Problém je ovšem v tom, že od neznámého druhu. Proto se rozhodne uspořádat výpravu na místo, kde muž žil. Tajuplný exotický ostrov však ve svých hlubinách skrývá děsivé tajemství. Velmi brzy budou všichni členové výzkumné skupiny litovat, že na něj vkročili. Obří pavouci či klíšťata nejsou jediným nebezpečím, které zde na ně číhá!


Režie: Jack Sholder
Rok výroby: 2001
Délka: 95 min
Země: Španělsko

Hrají:
Alex Reid...(Loren Mercer)
Chris Potter...(Lev Valentine)
Ravil Isyanov...(Henry Capri)
Neus Asensi...(Susana)
José Sancho...(Dr. Samuel Leon)
...a další


Už to bude šest roků, co jsem tento španělský „klenot“ viděl poprvé a ani po těch letech jsem své rozhodnutí ohodnotit film ODPADEM nezměnil. Chtěl jsem mu dát prostě ještě druhou šanci, ale i při reparátu jsem měl obrovské problémy, abych u jeho sledování neusnul. Céčkové horory se zvířecí tématikou (Asylum, Nu Image) mi nikdy zásadně nevadili, přestože většina z nich je vážně hrozná – ale alespoň jsem se u nich občas i pobavil. U Arachnidu tomu tak ovšem nebylo. Stupidita z toho smrdí na sto honů, jedno klišé střídá druhé a otřesní robo-plyšoví pavouci naženou hrůzu snad jen zoufalcům a malým děckům.

Opravdu jsem chtěl dát alespoň nějaké to procento za pěkné prostředí ostrova a pohlednou Alex Reid. Jenomže to by nesmělo jít o španělský film! Asijské, severské a španělské filmy jsou na mém žebříčku úplně nejvýše a proto od nich vyžaduji vždy o něco navíc, nežli u těch amerických či kanadských. Proto to velké zklamání. Další obrovský problém vidím v absolutní (ne)symbióze scénáristy a režiséra. Chápu, s malým rozpočtem se nedá udělat velké divadlo, ale přece jenom se dá zapracovat na vytvoření alespoň náznaku nějaké atmosféry či napětí. To jsem tu postrádal po celou dobu. Rovněž trapnost a hlavně stupidita jednotlivých dialogů, byla katastrofální.

Arachnid tak musím opravdu zařadit mezi nejhorší filmy, které jsem zatím viděl. Je to velká škoda, protože určitě by se tu dal najít nějaký ten skrytý potenciál. Leč ten zůstal nevyužit. Nejvýmluvnější je asi jen opět LŽIVÝ oficiální text distributora, který potřeboval jen nalákat několik zoufalců, kteří si tenhle brak koupí stejně jako já.


Hodnocení:
0% 

Žádné komentáře:

Okomentovat