0-9 (45) A (127) B (183) C (178) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (140) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (57) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

10. 6. 2012

Hell (2011)


Průměrná teplota se zvedla o deset stupňů, což zapříčiní nedostatek jídla a vody. Co se dá jíst, když všude kolem vás vymřela zvěř a dobytek jste už dávno spořádali? No přece lidi…

V roce 2016 dojde k výraznému oteplení na Zemi, kdy se průměrná teplota zvedne o deset stupňů. Lidem začíná docházet voda, jídlo i benzín a postupně vymírají ať už hladem, žízní, nebo souboji mezi sebou. Přežít můžou jen ti nejsilnější a nejodvážnější. Sestry Marie a Leonie společně se dvěma muži vyráží v autě zkusit štěstí vysoko do hor. Po cestě však padnou do pasti skupině farmářů, kteří chytají náhodné oběti. Lidské maso se pro ně totiž stalo jediným dostupným zdrojem potravy…



Režie: Tim Fehlbaum
Rok výroby: 2011
Délka: 89. min
Země: Německo / Švýcarsko

Hrají:
Hannah Herzsprung ……………….(Marie)
Lisa Vicari ………………………...(Leonie)
Stipe Erceg ……………………….(Tom)
Lars Eidinger …………………….(Phillip)
Angela Winkler…………………...(Bäurin)
…a další




Postapokalyptické filmy mám docela rád, především ty jenž koketují s hororovým žánrem a neobjevují se v nich ultrarychlé zombie. Do tohoto snímku jsem však šel s mírnými obavami, protože německá distribuce mi toho zatím moc dobrého nenabídla. Jaké však bylo mé překvapení, když film skončil a mně nezbývá než hodnotit docela kladně. Již od samotného začátku máme šanci sledovat pustou krajinu ala Šílený Max, kde se hrstka hlavních hrdinů snaží získat cenný benzín a nějaké suroviny. Sluneční žár je mnohdy opravdovým nepřítelem a tvůrcům pomohlo ono ostré světlo docela slušně po celou dobu zakrývat některé nedostatky, co se kulis týče. Atmosféra tajemna však postupně nabírala na síle a s příchodem nové postavy se konečně dostal film do další fáze.

Celý příběh totiž začínal dostávat nový nádech a to díky „nelítostným“ farmářům. V tuto chvíli jsem se začal i já domnívat, že budu sledovat další buranský kousek, ale nebylo tomu tak doslova. Přece jenom jsem očekával trochu více surovosti, ale tvůrci se k tomu postavili dosti odlišným způsobem, za který jsem jim byl ve finále vděčný. Ne každý film musí být prosáklý krví nebohých obětí a jedna gore scéna střídá druhou. Zde byl zvolen poněkud decentnější styl, který nás ovšem o slušnou porci napětí určitě neochudil.

Herecké obsazení sice mohlo být určitě lepší a do jisté míry jde i o jednu ze slabin, ale Hannah Herzsprung si mě dokázal získat na svou stranu a určitě se brzy mrknu na nějaké její další filmy. Talent po otci nezapřela. Trošku mě zamrzela (místy) lehká předvídatelnost, protože snímek se oné šablonovitosti držel jako klíště. Našlo se zde však i dost momentů, které určitě překvapili a i díky jim budu hodnotit lehce nadprůměrně. Zásluhu na tom má určitě i práce kameramana, který se místy skutečně vyřádil (na německé poměry).


Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat