0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

7. 11. 2014

Kristy (2014)


Na Den díkůvzdání byste neměly zůstávat samy!

Nadešel Den díkůvzdání a většina studentů se rozjela domů za rodinami a přáteli. Justine se však z nedostatku financí rozhodla zůstat na školní koleji, aby se mohla v klidu připravovat na blížící se zkoušky. V opuštěném areálu jí dělají „společnost“ pouze dva členové ochranky. Dívka se snaží dlouhou chvíli zpestřovat svými sportovními koníčky, ale hlad jí vyžene do nedaleké benzínky. Zde se dostane do konfliktu s divně vypadající dívkou. Tím to však celé nekončí. Justine se totiž ocitla v hledáčku čtveřice násilníků, kteří patří k podivné sektě. Jejich úkolem je zabít bezbrannou dívku a vše zdokumentovat na video. Boj o holý život právě začíná…



Režie: Oliver Blackburn
Rok výroby: 2014
Délka: 86 min
Země: USA

Hrají:
Haley Bennett…(Justine)
Ashley Greene…(Violet)
Lucas Till…(Aaron)
Mathew St. Patrick…(Wayne)
James Ransone…(Scott)
…a další

Tento film jsem si opatřil především kvůli Ashley Greene. Tuhle herečku prostě žeru a rozhodně to není kvůli Twilightu (jelikož tuto ságu vůbec nemusím). Velmi záhy jsem však zjistil, že tu nehraje „hlavní roli“ a v té kapuci jsem jí málem ani nepoznal. Takže v první chvíli mě ovládlo zklamání. Naštěstí si Haley Bennett nevedla vůbec špatně, takže jsem tomuto „Home invasion“ začal pomalu přicházet na chuť. Trvalo to však nějakou dobu, protože první polovina filmu z hlediska hororového žánru moc poutavá nebyla. Tím však určitě nechci říct, že by šlo o něco nepoživatelného. 



Asi největší smůlou pro tvůrce co se mého ohodnocení týká, bude fakt, že jsem v poslední době viděl až moc filmů s podobným tématem a popravdě větší polovina byla o třídu lepší. Šablonovitá zápletka nám mnoho nového nenabídla, ale dá se tu nalézt i několik pozitivních věcí. Mezi ně patří především změna prostředí, kdy se z nejrůznějších domů přesuneme do univerzitního areálu, který se přímo nabízel k rozpoutání hotového pekla, jenže to by se tvůrci museli trochu odvázat a především se vyvarovat nelogickým kopancům a žánrovému klišé. Přečetl jsem si pár komentářů a dost mě zarazila slova jako (mrazivé, lekací scény…) – a já se musím zeptat, kde jste na ně narazili???


Atmosféra byla místy ponurá a v určitých scénách se skutečně dostavili i náznaky napětí, ale předvídatelnost scénáře a především ono klišé v podobě neuvěřitelně rychlého přesunu záporáků, kteří se vždycky objevili na tom správném místě, mi kazilo vychutnat si film naplno. Já vážně přece jenom očekával nutnou dávku krvavé podívané, dech beroucí scény a s trochou štěstí i velkolepé finále, leč k tomu všemu bohužel nedošlo. Režisér počítal s naivitou velkého počtu diváků a vše jim naservíroval jen v polovičních porcích, přestože měl k dispozici celkem slušný rozpočet. Jenže většina z něj šla nejspíš na honoráře. Je opravdu velká škoda nevyužitého potenciálu, který se tady nabízel.


Hodnocení:
50%

Žádné komentáře:

Okomentovat