0-9 (45) A (128) B (183) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (162) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (70) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (292) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

29. 4. 2014

Braindead (1992)


Jeden z „nejkrvavějších“ filmů v historii nemá na svědomí nikdo jiný, nežli mnohými oblíbený Peter Jackson.

Novozélandská ZOO získá za podivných okolností nový exemplář, který je tak vzácný až je smrtelně nebezpečný. Je jí prapodivná krysí opice, která je velice agresivní a jen škrábanec či kousnutí dokáže rozpoutat epidemii nebývalých rozměrů. To však nikdo netuší a už vůbec ne mladý Lionel. Toho šmírovala jeho matka, když si vyrazil s pohlednou Paquitou do ZOO, nedávala pozor a neštěstí bylo na světě. Brzy se začne měnit v zombie a její synáček se to snaží ututlat před světem. Jenže se mu to moc nedaří a nakažených začne rapidně přibývat. Lionel si uvědomuje příliš pozdě svou chybu a tak jí bude muset rychle napravit…



Český název: Živí mrtví
Režie: Peter Jackson
Rok výroby: 1992
Délka: 104 min
Země: Nový Zéland

Hrají:
Timothy Balme …(Lionel Cosgrove)
Diana Penalver …(Paquita Maria Sanchez)
Ian Watkin …(Les)
Elizabeth Moody …(Matka)
Jed Brophy …(Void)
…a další

Hodně dlouho jsem se vyhýbal této hororové komedii jako čert kříži, byť jde o jeden z prvních filmů, které jsem měl vůbec ve své sbírce, ale za všechno mohla hlavně ona „zombie tématika“, která mi moc pochuti není. Přitom Peter Jackson mi už několikrát ukázal, že patří mezi světovou elitu. Dnes jsem se konečně odhodlal a „přežil“ jsem to na jeden zátah. Bohužel já z toho nejsem tak na větvi, jak většina ostatních, kteří Braindead viděli. Skutečně jde o velice zajímavý kousek, který hýří černým humorem již od prvních minut – některé scény jsou vážně nezapomenutelné, masky – efekty usměvavé (to však neznamená, že by byly hrozné), jenže já mám prostě z těch zombie nějaký „komplex“, který mi většinou nedovolí pořádně si filmy s touto tématikou užít. Hlavně ke konci jsem měl sto chutí to vypnout, protože se to celé změnilo v jednu velkou šaškárnu, která už potom nebyla ani moc vtipná. 



Je mi naprosto jasné, že si natáčení Jackson a ostatní užívali – však jde vidět s jakou lehkostí a hlavně smyslem pro humor do všeho šli, ale místy to už zavánělo dost velkou trapností a tohle zas já moc nemusím. Jak se říká všeho s mírou, ale tímhle pravidlem se tu rozhodně nikdo po celou dobu neřídil. Krve tu stříkalo opravdu hodně, zombie sex, mimino, scéna s WC, pojídání pudinku – to všechno mi utkví v paměti na hodně dlouho, nicméně na nic víc než lepší průměr to bohužel nevidím.


Je ovšem opravdu pozoruhodné sledovat počátky Petera Jacksona, který to dopracoval až k Lord of the Rings sérii, Hobbit sérii či filmu King Kong. Jde vidět, že zpočátku mu stačil malý rozpočet a jeho zapálenost + smysl pro humor, ale jak stárnul, učil se a především se uklidnila jeho představivost. Díky tomu ho dnes milují lidé po celém světě a najde se i dost takových, kteří jeho prvotiny nikdy neviděli a ti by se asi divili. Na závěr jedna rada: „Nepouštějte k matce svého psa!“

Hodnocení:
60%

Žádné komentáře:

Okomentovat