0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

28. 9. 2018

Snowman, The (2017)


Nikterak oslňující detektivka z mrazivého severu…


Harry Hole patří mezi nejuznávanější a nejúspěšnější detektivy norské metropole, ovšem poslední dobou má obrovské problémy s alkoholem. Což mu sice nadřízení zatím trpí se zatnutými zuby, ale stálo jej to jeho rodinu. On si z toho však hlavu příliš neláme a „chlastá“ dál. Nyní však dostane na starosti případ, který jeho dosavadní život doslova obrátí naruby. Kromě podivného dopisu od neznámého autora totiž dostane přidělenou novou parťačku a společnými silami mají vyšetřit zmizení mladé ženy. Na místě kromě postaveného sněhuláka nezůstaly vůbec žádné stopy a Harry bude muset oprášit své schopnosti, aby tento zapeklitý případ vyšetřil. Začnou totiž mizet další ženy, které jsou následně za několik dní nalezeny brutálně zavražděné, jejich těla zohavené a navíc to vypadá, že je má na svědomí stejný pachatel, který v Norsku řádil již před několika lety a dosud po sobě nezanechal jediné vodítko, které by ho mohlo usvědčit…



Český název: Sněhulák

Režie: Tomas Alfredson
Rok výroby: 2017
Délka: 119 min
Země: Velká Británie / Norsko / USA / Švédsko
Alternativní název: Snømannen

Hrají:
Michael Fassbender...(Harry Hole)
Charlotte Gainsbourg...(Rakel)
Michael Yates...(Oleg)
Jonas Karlsson...(Mathias)
Rebecca Ferguson...(Katrine Bratt)
...a další


Jít na tohle do kina, tak asi odejdu pěkně nasrán, ale to neznamená, že by byl tento film vyloženě špatný. Jen jsem od něj očekával daleko víc. Slyšel jsem na něj ze svého okolí docela zajímavé ohlasy, ale ve finále se z toho vyklubala jen víceméně obyčejná detektivka, která místy tak trochu nudila a nic extra jsem v ní nezaznamenal. Knižní předlohu Jo Nesba jsem nikdy nečetl, takže nemůžu srovnávat, ale to nic nemění na tom, že to mohlo a hlavně mělo dopadnout mnohem lépe. Vždyť v režisérském křesle neseděl sakra žádný zelenáč.

Asi nejvíc mě ostatně jako vždy uchvátila norská krajina, která mi nebyla vůbec neznámá. Vzhledem k tomu, že Skandinávii a převážně Norsko mám už celkem dost procestované a mám pro něj velkou slabost. Očekával jsem pořádnou porci proslulé ponuré atmosféry, ale té se mi tentokrát dostalo v mnohem menší míře, než bych očekával, což mě docela udivilo. Ani těch vražd tu nebylo tolik – moc nám toho z nich tvůrci neukázali a konec nebyl vydařený už vůbec. Místy to bylo dokonce tak vlažné (až nudné), že se mi u toho začali zavírat oči.

Co se hereckých výkonů týče, tak ani tady jsem nebyl zrovna dvakrát spokojený. Michael Fassbender sice odvedl slušnou práci, ale už jsem ho viděl zahrát lépe (ono to bylo ovšem dáno především samotným scénářem) a to samé platí i pro Rebeccu Ferguson. Ostatně osud její postavy byl rovněž dost „odrbán“. Potěšila přítomnost  Chloë Sevigny a Vala Kilmera (ten vypadal vážně hrozně), bohužel v jejich podání šlo jen o vedlejší role a moc se na place neohřáli.

Sněhulák tak v konfrontaci s jinými severskými filmy (kriminálkami/thrillery) moc nepřesvědčil. Bylo vidět, že jim do toho Britové a Američané fušovali, což mělo neblahé důsledky. Podívat se na tento film určitě dá, ale nic víc než obyčejný průměr to tedy není ani omylem.

Hodnocení:
50% 

Žádné komentáře:

Okomentovat