0-9 (45) A (128) B (184) C (179) D (193) E (48) F (100) G (103) H (163) I (73) J (50) K (56) L (93) M (141) N (71) O (44) P (157) Q (8) R (100) S (293) T (110) U (37) V (58) W (82) X (6) Y (10) Z (42)

6. 9. 2018

Angst (1983)


Psychopati a násilníci jsou prostě nepoučitelní a hlavně jsou neustále velkou hrozbou pro své okolí, i když „odborníci“ tvrdí opak…


Psychopat a nebezpečný vrah je po odpykání trestu propuštěn na svobodu. Své si odseděl a údajně už není pro své okolí nebezpečný – jenže této teorii se směje i ON sám. Celou tu dobu totiž netoužil po ničem jiném, než znovu zabíjet. Ve svých představách si vše do detailu promyslel, teď už jen zbývá najít si vhodnou oběť. Taxikářka jen zázrakem unikne z jeho spárů, ale takové štěstí už nemá tříčlenná rodinka, jejíž dům si náhodou vybral. Konečně nadešel čas světu ukázat, čeho je schopen a splnit si své hrůzné sny…



Režie: Gerald Kargl

Rok výroby: 1983
Délka: 75 min
Země: Rakousko

Hrají:
Erwin Leder...(K., psychopat)
Silvia Ryder...(dcera)
Edith Rosset...(matka)
Rudolf Götz...(syn)
...a další


Až do dnešního dne jsem tento film nikdy neviděl, ale slyšel jsem o něm opravdu dost. Už jsi viděl tu rakouskou zvrácenost…? Je to vážně brutální pohled do duše zvráceného psychopata…Tak přesně tohle jsem často slýchával i četl na internetu, ale cestu si ke mně Angst našel až dnešní studené ráno. Absolutně mi nevadí, když se ve filmu skoro vůbec nemluví, o to víc jsem si chtěl vychutnat onu morbidní a „zlou“ podívanou, kterou mi každý sliboval.

Erwin Leder byl „sympaťák“ přímo od pohledu. Ten jeho ksicht jen tak nezapomenu a do své role se skutečně parádně vžil. Hlavní postava není pohledná ani moc chytrá, ale za to si dokáže utrpení a smrt svých obětí skutečně vychutnat se vším všudy. Jen škoda (hlavně pro něj), že vše nejde podle plánu. Nicméně znechutit dokáže jistě nejednoho diváka už jen tím jak jí. A co teprve když se pustí do nebohé rodinky. Atmosféra v tu chvíli nabrala skutečně zajímavých rozměrů, divná kamera nám nabídne dost zvláštní podívanou – ovšem zajímavá je samozřejmě i samotná psychopatova zpověď ohledně své minulosti, plánů i právě vykonaných skutků…

Kontroverzní filmeček si jak vidno získal řadu příznivců a to je jen dobře. Trošku na rozpacích jsem však byl ze samotného konce, který se mi už tak nelíbil. Po prostřední surové části (vyvraždění celé rodiny), bych totiž očekával přece jenom něco odlišného. To však nějak závažně neovlivní mé celkové hodnocení. Potvrdilo se mi totiž, že Angst je skutečně nadprůměrnou záležitostí, která má sice několik nedostatků, ale jako celek si mé sympatie určitě tento film získal. I ta délka byla ucházející…

Hodnocení:
70% 

Žádné komentáře:

Okomentovat